Menu Zavřít

České Nestlé zvýšilo zisk o více než čtvrtinu. Vyrobilo přes 58 tisíc tun cukrovinek

19. 8. 2018
Autor: Profimedia.cz

Zisk české pobočky předního světového výrobce cukrovinek Nestlé Česko loni meziročně vzrostl o 28 procent na 569 milionů korun. Tržby však firmě klesly o 4,7 procenta na 10,7 miliardy korun. Továrny v olomouckém závodu Zora a v závodu Sfinx v Holešově vyrobily přes 58 tisíc tun cukrovinek za více než 5,2 miliardy korun.

„Nestlé je pevnou součástí české ekonomiky. Jsme rádi, že jsme mohli přispět k jejímu růstu a dále rozvíjet značky a výrobky, za které jsme v této zemi zodpovědní,“ uvedl generální ředitel Nestlé Česko Torben Emborg. Očekává, že společnost bude letos investovat do inovací. V posledních pěti letech investovala firma do českých továren přes miliardu korun.

Kromě pochoutek vyrábí společnost také dehydratované potraviny Maggi, kávu a nápoje Nescafé, Caro nebo Granko, kojeneckou výživu Nestlé a Beba i krmivo pro domácí mazlíčky Purina, Friskies nebo Felix.

Firma, která loni zaměstnávala 1975 zaměstnanců (meziročně o 65 méně) a deset vedoucích pracovníků, je vlastněná švýcarskou mateřskou společností. Firma také informovala, že v loňském a předloňském roce navýšila mzdy výrobním pracovníkům o 12 procent, průměrnou mzdu však nezveřejnila.


Komu patří Kofola: rodiny Samarasova a Sommerova zjednodušují vlastnickou strukturu

 Kofola


Čistý zisk švýcarského potravinářského gigantu Nestlé v loňském roce kvůli nižší poptávce a nákladům na restrukturalizaci klesl o 15,8 procenta na 7,2 miliardy franků (158 miliard korun). Ve Spojených státech se špatně prodávaly cukrovinky a zmrzlina, v Brazílii pak firma čelila silnému cenovému tlaku u mléčných výrobků. Celkové tržby se zvýšily na 89,8 miliardy franků (1,97 bilionu korun) z 89,5 miliardy franků o rok dříve. Letos v květnu pak americký kavárenský řetězec Starbucks ohlásil, že mu Nestlé zaplatí 7,15 miliardy dolarů (152,8 miliardy korun), aby mohla prodávat jeho kávové výrobky. Nestlé doufá, že díky alianci ročně zvýší tržby o dvě miliardy dolarů a podpoří své podnikání na trhu s kávou, který se rychle mění.

BRAND24

Spotřeba čokoládových cukrovinek v Česku stagnuje, Češi jich snědí v průměru necelé čtyři kilogramy za rok. Pokles spotřeby čokoládových cukrovinek pokračuje od roku 2012, kdy spotřeba dosáhla čtyři kilogramy. Podle posledních údajů Českého statistického úřadu stoupla předloni spotřeba čokoládových cukrovinek v Česku meziročně o 3,4 procenta na 3,7 kilogramu na osobu. Zvýšila se také spotřeba nečokoládových cukrovinek o 5,4 procenta na tři kilogramy na osobu.

Dále čtěte:

Kofola kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná

Přijde český BioLidl? Branže kvalitních potravin hledá cestu z kruhu

Malých prodejen přibývá. Do trendu naskakuje Globus

Rohlíky s vůní benzínu. Na zákazu prodeje o svátcích profitují pumpaři

Řetězec Globus vykořisťoval dodavatele. Dostal pokutu 183 milionů


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).