Česká nádraží mají investora

03. listopadu 2003, 00:00 - PETR BÝM A MARTIN SCHMARCZ
03. listopadu 2003, 00:00

Po více než dvou letech skončila soutěž na pronájem tří nádražních budov z majetku Českých drah (ČD). Vítězem se stala italská společnost Grandi Stazioni, která získala do dlouhodobého pronájmu pražské Hlavní nádraží a nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních.

Opravy nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních by měly trvat necelé tři roky, v Praze kolem pěti let. Pronájem je dohodnut na třicet let. Dráhy si od toho slibují výrazné zlepšení služeb pro cestující, finanční příjmy i zvýšení bezpečnosti v prostorách nádražních budov. Projekty pamatují i na fakt, že Fantova budova je památkově chráněná a budova nádraží v Mariánských Lázních památkově sledovaná. Hlavní nádraží v Praze patří k nejdůležitějším vrepublice - denně jím projde až sto tisíc osob a projede více než pět set vlaků. Podle HN Grandi Stazioni provádí podobné revitalizace nádraží v Itálii včetně největšího římského nádraží Termini. Celkem jich má v Itálii třináct a jejich vstupní investice tam dosáhly 600 milionů eur. Karlovarské noviny v těchto souvislostech mapují reakci veřejnosti - představitelé města, občané i podnikatelé jednoznačně vítají skutečnost, že se s největší pravděpodobností začne brzy opravovat karlovarské horní nádraží nákladem více než padesáti milionů korun. „Objekt nádraží dělá městu jen ostudu. Je dobré, že se začne opravovat iz toho důvodu, že zde vzniknou iobchůdky. Lidé tedy budou mít možnost podnikat a vzniknou zde inová pracovní místa,“ uvedl Pavel Dušek, podnikatel z Karlových Varů. MFD naopak referovala o záměrech „pražských“. Největší část z plánovaných investic 750 mil. Kč totiž bude směřovat právě na přeměnu odbavovací haly pražského nádraží a historické Fantovy kavárny. Italové zde plánují „utratit“ 658 milionů korun. Podle představ Českých drah by se mělo dosud nevzhledné a špinavé nádraží přeměnit v moderní obchodní centrum. Nový nájemce by měl mimo jiné výrazně oživit Fantovu kavárnu, která tvoří původní základ celého areálu nádraží. Na tyto změny si však Pražané a návštěvníci města budou muset počkat. Podle smluvních podmínek mohou Italové s rekonstrukcí začít až za 30 měsíců. Na dokončení oprav mají potom čas až do roku 2008.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky…
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Volkswagen California Ocean 2.0 TDI 150 kW a malý výlet za velkým větrem
Technologie
Vodafone reaguje na konkurenci. Za 599 Kč nabídne neomezený LTE internet na doma
Compact od Sharpu dostojí svému názvu. Navíc má nejrychlejší displej
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít