Česká firma montuje nový náklaďák

03. srpna 2004, 00:00 - admin
03. srpna 2004, 00:00

Světlo světa spatřil před nedávnem nový nákladní automobil ZIL & Ferrus 4362 "Bičok". Na česko-lotyšsko-ruském projektu se podílí několik firem z ČR.

Světlo světa spatřil před nedávnem nový nákladní automobil ZIL & Ferrus 4362 „Bičok“. Na česko-lotyšsko-ruském projektu se podílí několik firem z ČR.

Díky agentuře na podporu obchodu CzechTrade se do projektu úspěšně podařilo zapojit českou společnost Galaxit. Ta bude společně s lotyšskou společností Ferrus a ruským Zilem montovat exportní verzi náklaďáku. Celou výrobu včetně postavení haly bude financovat lotyšská banka Rietuma, která otevřela v Praze jako první peněžní ústav z Lotyšska svou pobočku.

Prvotní obchod kolem nového nákladního automobilu Bičok okamžitě vyvolal další spolupráce. Ve městě Jelgava se počítá s výstavbou montážní haly s roční kapacitou zhruba 1000 nákladních pro Evropskou unii. CzechTrade již začal lobovat ve prospěch české firmy Warex, která by měla pomoci s výstavbou montované haly.

„Do dalších zakázek kolem karoserie vozu se již nyní podařilo prosadit  zlínskou firmu FlowTech,“ dodává výkonná ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková. Firma FlowTech, kterou v rámci asistenčních služeb doprovázela v Rize tamní zahraniční kancelář CzechTrade, bude dodávat továrně speciální detaily potřebné při výrobě vozu. Ferrus akceptoval českého výrobce především díky jeho zkušenosti a schopnosti dodávat flexibilní a malosériové dodávky.

 Výroba nákladního automobilu je prvním podobným projektem kooperace ve strojírenství (konkrétně automobilovém průmyslu) mezi dvěma zeměmi Evropské unie a Ruskem. U zrodu mezinárodního úspěchu stál rovněž tehdejší předseda vlády ČR Vladimír Špidla, jenž byl patronem loňské podnikatelské mise do Pobaltí. Premiér se několikrát v minulosti vyjádřil, že by rád viděl tento nákladní automobil i před Strakovou akademií. Zlatošedý „Bičok“ byl zatím k vidění před rižskou radnicí. Od 25. srpna ho mohou vidět návštěvníci 8. mezinárodní výstavy “ Motorshow 2004“ v Moskvě.

Celý projekt se podařilo realizovat velice rychle. Od seznamovací mise do uvedení prototypu uběhlo pouhých sedm měsíců. Další pozitivním výsledkem spolupráce tří zemí je i vytvoření mezinárodního týmu odborníků, jenž má velký potenciál pracovat na podobných projektech dále. Již nyní se rýsuje podobná forma spolupráce s běloruským producentem nákladních vozů MAZ , splňující normu Euro 3 a českým výrobním seskupením Galaxit/Panav.

Galaxit je výrobní družstvo, které vzniklo v roce 1993 transformací ze státního podniku. Těžištěm nabídky jsou na nákladní vozy. Valníkové nástavby vyrábí družstvo podle vlastní výkresové dokumentace a jsou vhodné k montáži na všechny typy podvozků od malých a středních až po těžké nákladní automobily. Galaxit využívá služeb CzechTrade od roku 2002.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a…
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Technologie
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít