Češi kupují stále starší ojetá auta. Více než polovina je starší deseti let

13. července, 15:54 - čtk
13. července, 15:54

Češi kupují stále starší ojetá auta. Zatímco loni v pololetí tvořily vozy starší deseti let polovinu nakupovaných aut, na konci roku to bylo 52 procent aut a nyní v pololetí 54 procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cebia, která se zaměřuje na prověřování původu nabízených ojetých aut. Celkově se v Česku ročně prodá na 700 tisíc ojetin, 71 procent připadá na vozidla z Česka, 18 procent na dovoz z Německa a šest procent na vozy z Itálie.

„Pokud si zákazník koupí auto, které je staré deset let, a má ho dalších pět až deset let, provozuje pak opravdu nemoderní a neekologické auto, které je v podstatě nebezpečné majiteli i okolí,“ uvedl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

Přes zvyšující se prodej starších vozidel roste i průměrná cena, za kterou si řidiči v Česku vozidla z druhé ruky kupují. Ta nyní podle Cebie činí 192 200 korun. Dlouhodobě ubývá vozidel s cenou do sta tisíc korun. V pololetí šlo meziročně o pokles o čtyři procentní body na 30 procent. Roste naopak segment vozů s prodávanou cenou do 300 tisíc korun, které mezi prodávanými vozidly tvoří 19 procent.


Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory


Z prodaných aut připadá 59 procent na dieselová auta, 39 procent představují vozidla s benzinovými motory. U nových vozidel je poměr mezi dieselovými a benzinovými pohony téměř přesně opačný, uvedla Cebia s tím, že podíl alternativních paliv je u starších prodávaných aut velmi malý.

Podle počtu najetých kilometrů se v pololetí prodávala auta s průměrným nájezdem 168 tisíc kilometrů. Spolu s průměrným věkem prodávaných aut toto číslo dlouhodobě roste. Podle odhadů Cebie je ale tachometr těchto aut stočený v průměru o 100 tisíc kilometrů u 40 procent nabízených vozidel. Skutečný stav se tak dá odhadnout na průměrných více než 200 tisíc kilometrů, což by odpovídalo i stáří prodávaných vozidel, dodala společnost.

Přečtěte si také:

10 nejrizikovějších ojetin

Český automobilový trh v prvním pololetí 2017. Které značky se nejvíc prodávaly?

Omyly a mýty o ojetinách značky Škoda

I Škodě se několik aut nepovedlo. Pět ojetin, kterým je lepší se vyhnout


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Neodolatelně lákavá nabídka pro dealery VW a Škoda? Hyundai…
Bateriová revoluce: Toshiba má akumulátor, který se nabije za šest minut
Opel Insignia GSi sice nemá šestiválec, ale na Ringu je o 12 sekund rychlejší než OPC
XF Sportbrake vrací Jaguar do hry velkých ředitelských kombíků
Zaspí silničáři i letos? Časem by mohlo být každoroční překvapení ze sněhu minulostí
Technologie
Adware a Defender zpomalí váš počítač nejvíce, Eset a F Secure naopak nejméně
Nákupní tip: Čtečka Kindle Paperwhite je dnes o 800 Kč levnější
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít