Menu Zavřít

Ceny pokojů v hotelech šly k ledu

29. 8. 2011
Autor: profit

Letošní červenec přinesl ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst průměrné obsazenosti českých tří- až pětihvězdičkových hotelů o 4 procentní body na 63 procent. Dle červencového reportu projektu TLT benchmark společnosti KPMG Česká republika jde ve srovnání s červencem 2009 dokonce o zvýšení o 14 procentních bodů.

Foto: Profimedia.cz

Potvrzuje se však dlouhodobý trend, kdy hoteliéři lákají zákazníky především nízkou cenou za pokoj. Ta v České republice v červenci klesla průměrně na 975 Kč, což je o 179 Kč méně než v červenci 2010, a dokonce o 328 Kč méně než v červenci 2009.

Podobná situace jako v celé republice je i v Praze. Zde v červenci obsazenost tří- až pětihvězdičkových hotelů dosáhla 73 procent. I pražské průměrné ceny za hotelový pokoj však padaly na červencových 1 018 Kč. Pro srovnání to je o 23 Kč méně než v červenci 2010 a o 329 Kč méně než v červenci 2009.

Zajímavý pohled nabízí i naši východní sousedé. Na Slovensku se totiž daří držet průměrnou cenu za pokoj na 1 372 Kč (56 EUR) při průměrné obsazenosti 67 procent.  „Z hlediska cen za hotelový pokoj byl červenec po březnu, kdy průměrná cena dosáhla jen 900 Kč, letošním druhým nejhorším měsícem,“ říká Ondřej Špaček, Senior Advisor ze společnosti KPMG Česká republika. “Z dlouhodobého hlediska však nejde o nic mimořádného. V červenci a srpnu bývají ceny v hotelích tradičně nižší. Je to dáno především zájmem hoteliérů přilákat v tomto období maximální počet turistů. S tvrdou konkurencí v zádech pak tlačí ceny za ubytování dolů,“ dodává Ondřej Špaček.

BRAND24

České hotely v červenci vykázaly podobný meziroční nárůst obsazenosti jako v červnu a květnu. Mírně klesla průměrná délka pobytu. V Praze v červenci dominovali z 93 procent všech ubytovaných hostů cizinci. Nejčastějším důvodem pro cestu do Prahy byla turistika (83 procent), služební cesta (9 procent) a konference (6 procent).

Průzkum vychází z dat, která od počátku roku 2009 s měsíční periodicitou poskytují ubytovací zařízení. Celkem se do projektu již zapojilo více než 180 subjektů. TLT benchmark monitoruje aktuální poptávku po ubytovacích a konferenčních službách v České republice i to, jak na ni provozovatelé těchto zařízení reagují. Zpráva se opírá také o údaje z interních studií a analýz společnosti KPMG Česká republika, které se zabývají cestovním ruchem v ČR. Partnery projektu TLT benchmark jsou Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací České republiky, Česká golfová federace, Vysoká škola ekonomická v Praze a Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).