Ceny nových vozů by měly jít dlouhodobě dolů

04. srpna 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
04. srpna 2003, 00:00

I nejprestižnější světoví ekonomičtí analytici předpovídali snad už na letošní pololetí ukončení vleklé recese automobilového trhu. Podle prodejních výsledků se tak ale neděje. První oživení by mohlo podle cenového experta Tomáše Majera přijít na podzim, ale i tak by podle něj měly ceny nových vozů dlouhodobě spíše klesat.

Pohled experta

I nejprestižnější světoví ekonomičtí analytici předpovídali snad už na letošní pololetí ukončení vleklé recese automobilového trhu. Podle prodejních výsledků se tak ale neděje. První oživení by mohlo podle cenového experta Tomáše Majera přijít na podzim, ale i tak by podle něj měly ceny nových vozů dlouhodobě spíše klesat.

* Jak recesi automobilového trhu pocítí přímo na sobě běžný člověk?

Některé automobilky výrazně zlevnily některé modely.

* Které značky podle vás skomíráním prodejů očividně hodně trpí?

Patrné propady jsem zaznamenal u Škody, Nissanu a třeba i Renaultu. naopak Opel a Ford vykazují pozoruhodné zisky.

* U Opelů a Fordů našli tedy cestu z recese ven?

Spíš jde o takový optický klam, protože právě tyhle automobilky na tom nebyly předtím vůbec dobře. Tudíž jakmile s tím samy začaly něco dělat a daří se lépe, může to na první pohled vypadat, že jako jediní se dokáží vymanit z recese.

* Čím se automobilky budou krizi nadále bránit?

Nejen cenami a jejím snižováním. Zkusí určitě i nasadit pestrost vybavení modelů. Určitě někdo přijde třeba i s motorizací která vůbec nebyla pro Evropu původně určena.

* Kde je třeba vidět podle vás perspektivu?

Myslím, že tradiční trhy už jsou až příliš nasycené. Smysl bude mít začít věnovat opravdu usilovnou pozornost novým odbytištím. Tak třeba Čína. Tam, si myslím, je i velká šance pro Škodovku.

* Má smysl v pozici spotřebitele spoléhat ještě chvíli na krizi a čekat s nákupem nového auta? Vyplatí se ještě chvíli spekulovat na pokles ceny?

Podle všeho ano. Minimálně se čím dál víc budou automobilky pouštět do marketingových akcí, výbav zdarma, dieselů za cenu benzinových motorů a podobně. To je pro spotřebitele vždycky příjemné.

* Naopak: nastoupí po oživení masové zdražování aut?

Určitě ne. O nasycenosti trhů už byla řeč, a proto si myslím, že bude i tak pokračovat plíživý pokles cen. To dost zasáhne i obchod ojetými vozy. Jednoznačně se čím dál víc lidí začne orientovat na leasing nového automobilu než na nákup staršího vozu.

Tomáš Majer

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Auta
Subaru Impreza páté generace dorazila do ČR. Je to vážně…
Aston Martin V8 Vantage změnil tvář i motor. Je přeplňovaný a dodává ho Mercedes
Nejvlasatější auto světa na sobě vozí 100 kg lidských vlasů za dva miliony korun
Ekologův koutek: Volvo PV544 dostalo motor z tanku. A vypadá brutálně
BMW dá dvě turba na základní dieselový čtyřválec 18d a 20d. Pomůže to spotřebě
Technologie
10 tipů na nejlepší tablety pro práci i zábavu [Vánoce 2017]
ASLR je vinou chyby ve Windows 8/10 méně funkční než ve starším Windows 7
Intel chce z počítačů odstranit podporu legacy BIOSu, znefunkční to staré OS a hardware
Je plnohodnotný Skype příliš pomalý a přebujelý? Zkuste Skype Lite pro Android
Nejnovější produkt Elona Muska je… powerbanka Tesla
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít