ČD: miliardové ztráty letos i napřesrok

15. prosince 2003, 00:00 - Stranu připravili PETR BÝM A MARTIN SCHMARCZ
15. prosince 2003, 00:00

Ani Českým drahám (ČD) se po přeměně ze státní organizace na akciovou společnost nedaří vybřednout ze ztráty. Letos jejich hospodaření skončí propadem přes 1,2 miliardy korun, a na příští rok plánují ztrátu téměř 1,5 miliardy. Jak uvedlo Právo, vyplývá to z návrhu podnikatelského plánu pro rok 2004.

Ten sice ještě není schválen, ale nic se už nezmění na tom, že dráhy v příštím roce rekordně zeštíhlí. Ještě v prosinci 1999 zaměstnávaly 87 651 lidí, a nyní jen 78 600. Přesto se má v roce 2004 počet pracovníků snížit o dalších 5650. Vedení drah to zdůvodňuje nutností snižovat náklady, včetně mzdových. Současně dráhy hodlají získat více zákazníků. Jak upozornily HN, u českých silnic se nedávno objevily billboardy, které upozorňují na možnosti cestování vlakem. České dráhy podle mluvčího Petra Šťáhlavského investovaly do reklamní kampaně řádově miliony korun. Konkrétní částku však s odvoláním na obchodní tajemství neupřesnil. Kampaň s heslem „Auta stojí, vlaky jedou“ je plánována na tři měsíce. Začala v prosinci a plakáty by řidiči hlavně u frekventovaných výpadovek po celé ČR měli vidět až do února. Dráhy mají po celé republice 400 billboardů a další stovku plakátů ve světelných vitrínách ve městech. Vagony řítící se po kolejích jako neřízené střely, vykolejené lokomotivy, auto ze svatební kolony smetené vlakem, jehož strojvedoucí projel na červenou - takto líčí poměry na českých železnících Večerník Praha. „V železniční dopravě, stejně jako u jiných druhů přepravy, nikdy nelze vyloučit nehodu zcela stoprocentně. Ve hře je mnoho faktorů - lidský, technický stav vozidel, drážní cesta, železnice se na tisíci místech kříží se silnicemi,“ uvedl pro VP dopravní expert M. Nováček. „Je však pravdou, že existuje neúměrně vysoký počet kolizí, ve které hraje roli zaměstnanec drah,“ dodal. České dráhy přepraví ročně asi 170 milionů cestujících. Každý občan republiky včetně kojenců a starců jede v průměru ročně sedmnáctkrát vlakem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít