Cassiopeia: I přes peripetie správnost podnikatelského záměru

28. července 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
28. července 2003, 00:00

Profit po deseti letech... Při sledování firem, o nichž psal Profit před deseti lety, narazíme i na zajímavé "osudy", zvraty, ale i správné analýzy a podnikatelské záměry při začátcích podnikání. To do určité míry platí i v případě hotelu Cassiopeia v Jesenném na Semilsku, o němž psal Profit č.

Profit po deseti letech…

Při sledování firem, o nichž psal Profit před deseti lety, narazíme i na zajímavé „osudy“, zvraty, ale i správné analýzy a podnikatelské záměry při začátcích podnikání. To do určité míry platí i v případě hotelu Cassiopeia v Jesenném na Semilsku, o němž psal Profit č. 31/1993. Dům naproti obecnímu úřadu v Jesenném byl odsouzen ke zbourání. Ale v roce 1990 se našel zájemce, který byl ochotný dům koupit a renovovat - Josef Kříha. S pomocí půjčky udělal ze zchátralého objektu hezkou budovu, poněkud rozšířenou přístavbou. Z původní bouračky se tak „vyklubal“ hotel Cassiopeia s restaurací, výčepem, vinárnou, saunou a tuctem pokojů s jedenatřiceti lůžky. Po deseti letech jsme se Josefa Kříhy ptali na významné události v jeho podnikatelské kariéře, na to, jak Cassiopeia prosperuje dnes. „Hotel již sám neprovozuji, ale pronajal jsem ho, protože mám další podnikatelské aktivity - prodej a servis osobních vozů Lada,“ zní odpověď. Josef Kříha hotel Cassiopeia již v roce 1993 prodal. Ale kupec za něj nezaplatil, a tak se hotel původnímu majiteli vrátil. Nebylo to ale nijak jednoduché. Situace byla poměrně složitá a jen dokládá, jak pomalé je v této zemi domoci se práva: Vrácení hotelu řešil soud, který rozhodl zhruba po třech letech v roce 1996. V roce 1997 ho majitel dostal konečně zpět. Není tedy ani divu, že si Josef Kříha dnes uleví: „Podnikat v tomto státě je skoro šílenství…“ Jak hotel prosperuje dnes? I přes soudní peripetie fungoval hotel celou dobu, bez přestávky. A prosperoval. „Dnes je trochu míň klientely než v začátcích, ale to je dáno jak celkovou ekonomickou situací, tak i tím, že za léta v okolí přibyla konkurence,“ říká Josef Kříha. Ale to, že hotel Cassiopeia funguje celou dobu a prosperuje, svědčí o tom, že původní podnikatelský záměr a vyhodnocení všech výhod i nevýhod (mezi výhodami tehdy dominovala turistická atraktivita oblasti, okolí bez konkurence i výhodné místní poplatky) byly správné. To samo o sobě nestačilo, Josef Kříha věnoval velkou pozornost marketingu - inzerátům, soustavné propagaci, spolupráci s cestovními kancelářemi. Dodnes je aktuální, co uvedl o soustavné propagaci před deseti lety: „Hosté přicházejí ve vlnách, odpovídajících termínům zveřejněných inzerátů. Plyne z toho zkušenost: Propagaci je třeba pravidelně opakovat.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít