Menu Zavřít

Čas produktových inovací už skončil

30. 7. 2007
Autor: Euro.cz

JAN SADIL, HYPOTEČNÍ BANKA: Jak se v současnosti liší hypoteční trh v Česku a v západní Evropě? Dělicí čarou může být úvěrová historie. Zatímco třeba v Británii má hypoteční úvěrování dlouholetou tradici, v Česku se hypotéky ve větším měřítku začaly poskytovat teprve před pár lety.

JAN SADIL, HYPOTEČNÍ BANKA: Jak se v současnosti liší hypoteční trh v Česku a v západní Evropě?

Dělicí čarou může být úvěrová historie. Zatímco třeba v Británii má hypoteční úvěrování dlouholetou tradici, v Česku se hypotéky ve větším měřítku začaly poskytovat teprve před pár lety. Proto jsou na západ od našich hranic běžné prodeje nemovitostí zatížených hypotékou nebo refinancování hypoték. Z hlediska produktů a servisu jsme na tom ale ve srovnání s hypotečně vyspělými zeměmi dobře. Evropu jsme v tomto směru dohnali a některé země i předehnali. Silná konkurence totiž banky nutí přinášet neustále inovace.

Zmínil jste refinancování, tedy převzetí hypotéky jinou bankou za podmínek pro klienta výhodnějších. Jaký je o něj zájem?

Hodně se o něm hovoří a některé banky dokonce připravily speciální produkty. My ale nezaznamenáváme ze strany klientů nějaký výraznější zájem. Nejspíš je to dáno tím, že se takový přechod zatím nevyplácí. A totéž platí pro prodeje bytů či domů s hypotékou. Dnes se počet takových převodů pohybuje kolem jednoho procenta z celkového počtu úvěrů. Vysvětlení je prosté: V Česku je stále ještě mnoho nemovitostí, které hypotékou nejsou zatíženy.

Můžeme ještě očekávat nějaké výraznější novinky?

Spíše než nové produkty mohou klienti očekávat změny v oblasti procesů. Pozornost bank se proto bude postupně přesouvat k zlepšování péče o stávající klienty.

CONTENT24

Na hypotéky dnes „dosáhnou“ i lidé s podprůměrnými příjmy. Neobáváte se problémů s neplatiči?

To, že jsou hypotéky dostupné, neznamená, že musejí být rizikovější. Stále každého klienta prověřujeme, stále se snažíme udržet správný poměr mezi rizikem a obchodem. Velké obavy tady nejsou na místě.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).