Čas nových začátků: firmy se zbavují minulosti

Daniel Deyl 28. listopadu 2016, 06:07  -  Daniel Deyl
28. listopadu 2016, 06:07

Jednou skandál, jednou konkurence a jindy prostě tržní vývoj: firmy mají stále více důvodů měnit samy sebe. Někdy se to vydaří, jindy ne.

Lidi z vedení PepsiCo mohl čert vzít. Ačkoli ten den jejich firma po téměř století stráveném převážně v červené honosně měnila image na modro, oni sami byli vzteky rozžhaveni doběla. Důvod byl prostý. „Pokud vaše limonáda přišla o bublinky, její plechovka zítra zmodrá,“ křičely celostránkové inzeráty v největších britských denících.

Onen vtípek měl na svědomí kdosi od konkurenční značky Virgin Cola sira Richarda Bransona a utahoval si z mamutího cvičení v rebrandingu, jímž PepsiCo doufala předstihnout Coca-Colu v boji o prvenství na trhu s nealkoholickými nápoji. Společnost PepsiCo se mimochodem s Bransonovým týmem soudila, ovšem prohrála, protože datum barevné proměny připadlo na 2. dubna 1996 a neuctivý inzerát se v novinách objevil již o den dříve, tedy na apríla, kdy se takové věci provádět smějí.

V PepsiCo to tehdy pojali velkoryse. Najali si například letoun Concorde a natřeli jej na modro, ačkoli s ním pak kvůli přehřívání nemohli létat nadzvukovou rychlostí. Za pět milionů dolarů nechali sovětské kosmonauty na Mezinárodní vesmírné stanici (pomalu) letící Concorde natočit, ačkoli film nakonec nikdy neodvysílali.

Jenže ouha. Firma své potenciální zákazníky nedokázala přesvědčit o tom, že pepsi je najednou úplně jiné pití než dosud. Zaprvé proto, že oslovený segment trhu - mladou generaci s její zálibou v nebezpečných sportech – tou dobou už bezpečně ovládal Red Bull. Zadruhé proto, že pepsi je stejně nemastnou neslanou náhražkou coca-coly v novém modrém balení jako ve starém červeném; a byla by jí i v balení pruhovaném s obláčky či třeba neviditelném.

Celý článek čtěte v aktuálním vydání týdeníku Euro, které vychází 28. listopadu. V elektronické verzi je ke stažení na www.alza.cz/euro.


Dále čtěte:

Tenisky pro radikály? New Balance žehlí marketingovou katastrofu

Lži Facebooku: tentokrát o „úspěšném“ zkušebním letu internetového dronu

Dvě třetiny firem se kvůli EET obávají velkých komplikací


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
I myslivci mají své sny. Bentley představuje lovecké…
Tesla Roadster: Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za minutu (komentář)
Volvo oficiálně odstartovalo výrobu svého historicky prvního malého crossoveru
Mercedes-Benz třídy A dostane nový interiér. Změnilo se toho hodně
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být levnější, ale velmi přesný
Technologie
Edge se právě naučil automaticky vyplňovat formuláře [Windows Insider]
DVB-T2 bude od příštího týdne pro 94 % domácností. Přibude i nová stanice
Tip: Lidl prodává nejlevnější kabel Lightning MFI pro iPhone a iPad
VR brýle Windows Mixed Reality dostaly podporu SteamVR. Získají katalog až 2000 her
Hodinky Misfit Command jsou trochu chytré a vydrží nabité celý rok
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít