Brněnský autosalón: veletrhu vévodila Škoda

20. června 2009, 00:00 - Erich Handl
20. června 2009, 00:00

Na výstavišti v Brně skončil minulý čtvrtek mezinárodní veletrh Autosalon. Co bylo letos k vidění?

Autor: Jiří Zach

Autosalon byl letos menší než obvykle. Veletrh, který jindy zaujímá celé výstaviště BVV, se tento rok vešel do tří hal. Největšími stánky se chlubily značky koncernu VW. Na prezentacích Škody, Volkswagenu, Audi a SEATu nechyběla show s hosteskami a osobnostmi. Mezi hlavní události patřilo oznámení ceny sportovně-užitkového vozu Škoda Yeti. Značka rovněž ve světové premiéře představila novou Octavii RS, Octavii RS Combi a Octavii Scout. Návštěvníkům se také představil v české premiéře nový model už páté generační řady Volkswagenu Polo.

Stánkům koncernu VW v Brně konkurovaly snad jen stánky Hyundai a jeho dceřiné značky Kia. „Snažíme se co nejvíce ukrojit z koláče, který má na českém trhu Škodovka, a proto jsme v Brně nemohli nebýt,“ řekl Profitu ředitel importérství Vít Pěkný. Poprvé v Česku tak mohli zájemci zhlédnout zcela nový model automobilky Kia, označovaný zatím jako No.3. Cena velikostí třetího modelu po nejmenším Picantu a druhém Riu bude v rozmezí od 200 000 do 300 000 korun.

Mezi značkami v Brně ale nechyběly ani honosnější vozy. Britský výrobce luxusních a sportovních vozů Bentley chce v ČR prodat 15 až 20 automobilů ročně. České silnice bude také již brzy brázdit jeden z nejvýkonnějších osobních vozů planety, na zakázku postavený speciál na bázi vozu Corvette C6 Coupé s výkonem 1000 koní. Svým výkonem se zřejmě může v České republice srovnávat jen s Bugatti Veyron.

V Brně bylo možné obdivovat i supersporty Lamborghini, Aston Martin, Bentley, upravené mercedesy od AMG nebo malosériové lahůdky Artega GT, Pagani Zonda, Wiesmann nebo Spyker. Světovou premiéru si na veletrhu odbyl britský závodní vůz Radical SR3RS.

První objednávky na Škodu Yeti začali autorizovaní prodejci značky přijímat od minulého úterka. Zájemci si však na vůz budou muset počkat do druhé poloviny července. Jako první bude v nabídce verze s benzinovým motorem o objemu 1,8 litru a výkonem 118 kilowattů a dieselový dvoulitr s výkonem 103 kilowattů. Očekávaná novinka největší české automobilky bude stát od 359 800 korun za verzi 1,2 s výkonem 77 kilowattů. Základní verze čtyřkolky s dvoulitrovým motorem TDI vyjde na 459 800 korun. Podle ceníků, které obdrželi prodejci, bude nejdražší verze Yetiho, kterou je dieselový dvoulitr s výkonem 125 kilowattů ve výbavové verzi Experience, stát 709 800 korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít