Menu Zavřít

BMW 318i má slabší motor, ale jistě drží stopu

2. 2. 2004
Autor: Euro.cz

OD POSLEDNÍHO FACELIFTU UBĚHLZ UŽ DVA ROKY A POŘÁD JE TEN AUTOMOBIL PĚKNÝ. TROJKOVÁ ŘADA JE U NÁS NEJPRODÁVANĚJŠÍ. NESTÁRNOUCÍ DESIGN, DŮRAZNOST V JÍZDNÍM PROJEVU A DOBRÉ DÍLENSKÉ ZPRACOVÁNÍ UDRŽUJE ZNAČKU STÁLE NA VÝŠI.

 

Nejprodávanější řada BMW je drsná navenek a působivá uvnitř. Vyšší cena je na místě.

INU „BAVORÁK“!

Původ trojkové řady sahá až do poloviny 70. let. Dnešní čtvrtá generace se představila v roce 1998 a před dvěma lety doznala lehkou modernizaci. Vnější výraz karoserie je po posledním faceliftu dostatečně agresivní, i když neplýtvá výstředními doplňky. Například boční lišty a prolisy zůstaly prakticky na úrovni funkční nezbytnosti. Záď shora uvozuje mírný přesah horní hrany víka kufru, což ale je víc zásluha požadavku na bezproblémovou aerodynamiku, než výmysl designera. Interiér dýchne na každého sportovním prostředím. Už usednutí za trojramenný volant - spodní loukoť je charakteristicky dvojitá - působí dojmem usazení se v kokpitu tryskáče. Hodně na tomto dojmu dělá i vysoký středový tunel s krátkou řadicí pákou. Přístrojová deska dává naplno vyniknout dvěma kulatým budíkům přesně v duchu značky. N a zadních sedadlech je pro kolena, ramena i hlavu místa dostatek. Nepříjemným detailem je nízká světlost pod předními sedáky, takže vzadu sedící nemohou dostatečně pohodlně posunout nohy po podlaze až pod přední sedadlo. Pýchou vozu zrovna není zavazadlový prostor, jehož objem je v rámci třídy horší než průměr. Přístupnost navíc komplikuje poměrně hodně vysoký práh. Druhý nejslabší v nabídce - to je přídomek dvoulitrového benzinového motoru, který byl v testované verzi vozu k dispozici. Nešlo právě o závodní agregát, rovněž akcelerace byla spíš v průměrných hodnotách, zato má dost tichý chod. Nesporným kladem byla i schopnost šetřit na palivu, pokud si řidič zrovna nezamanul jezdit po městě stylem brzda-plyn. Za pochvalu stojí i patrná ochota motoru zabírat již od opravdu nízkých otáček. Co dvoulitru chybí na motorické síle, to dohání v jízdních vlastnostech. Sebejistě sedící vůz s pevnějším - ale ještě ne tvrdým - pérováním nastupuje s vysloveným potěšením do ostrých zatáček. Projeví se přitom mimo jiné i skvěle tvarovaná sedadla s bočním vedením, která udrží posádku pevně na místech. V základní výbavě modelu BMW 318i lze počítat s ABS, systémem ASC+T a šesti airbagy. Součástí je i výškově a podélně nastavitelný volant, centrální zamykání i například elektrické stahování oken předních dveří.

+ KLADY

* vynikající jízdní vlastnosti

* skvělá ergonomie řízení

* vysoká prestiž značky

* nadčasovost designu

- ZÁPORY

* vyšší pořizovací cena

* dražší servis

* málo místa pod předními sedáky

* přetáčivost v zatáčkách

Zvláštní pozornost zaslouží uspořádání a drsný charakter palubní desky.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

BMW 318i

Obsah motoru 1995 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 105 kW

Točivý moment 200 Nm

Maximální rychlost 218 km/h

Zrychlení z 0 na 100 9,3 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 10,4 l/100 km

Spotřeba na dálnici 5,7 l/100 km

Spotřeba průměrná 7,4 l/100 km

Provozní hmotnost 1320 kg

Délka 4471 mm

Šířka 1939 mm

Výška 1415 mm

Zavazadlový prostor 440 dm 3

Objem nádrže 63 l Cena 872 400 Kč

ČÍM VYNIKÁ?

Mimořádným zážitkem je chuť vozu do sportovního stylu jízdy. Poslední modernizace přinesla tvrdší podvozek, nicméně odpružení vozu nepřekročilo mez nepohodlnosti. Auto nastupuje do zatáček razantně a i při ostrém průjezdu vede stopu sebejistě. Hodně se na tom podepisuje elektronický systém stability, který „cloní“ přetáčivost.

CONTENT24

NA CO TO AUTO JE?

Na reprezentaci a mírně emocionální bezpečnou jízdu. BMW 318i nevyniká ani zavazadlovým prostorem, ani nijak příznivou cenou. To spíš naopak. Nabízí zato prestiž pro majitele a hodně vysokou míru pasivní bezpečnosti pro posádku. Plyne z toho, že tato „bavorácká“ řada naprosto odpovídá sebevědomé majitelce úspěšné firmy a mužům ve vysoké manažerské pozici sluší také dobře. Díky ceně se obvykle kupuje „do firmy“.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).