Menu Zavřít

Blackberry vstává z mrtvých. Ztráty prudce klesly

31. 3. 2017
Autor: CC BY 2.0: Honou via Flickr

Kanadskému výrobci chytrých telefonů Blackberry klesla ve fiskálním čtvrtém čtvrtletí čistá ztráta na 47 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč) z předloňských srovnatelných 238 milionů dolarů. Ke zlepšení hospodaření přispěly nižší provozní náklady a absence mimořádných položek.

Bez mimořádných položek firma vykázala za tři měsíce do konce února zisk čtyři centy na akcii. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali, že firma se dostane do vyrovnaného hospodaření, tedy že zisk na akcii bude nulový. Ve čtvrtém čtvrtletí loni firma zúčtovala mimořádnou ztrátu 127 milionů dolarů v souvislosti s prodejem určitého majetku.

Provozní výdaje Blackberry klesly o 49 procent na 229 milionů dolarů. Příjmy se snížily o 38 procent na 286 milionů dolarů, z toho příjmy ze softwaru a služeb stouply o 12,2 procenta na 193 milionů dolarů.

Vývoj akcií Blackberry mezi srpnem 2016 a březnem 2017:

Blackberry Chart

Zdroj: Ieconomics

BlackBerry se rozhodla přesunout od výroby kdysi kultovních chytrých telefonů do oblasti softwaru, který používají podniky a vlády ke správě svých mobilních zařízení. S dalším růstem svých softwarových aktivit firma počítá i v letošním roce.

Společnost Blackberry se původně jmenovala Research In Motion a byla se svými přístroji průkopníkem v odvětví chytrých telefonů. Její přístroje měli v oblibě zejména manažeři a používal je i předchozí americký prezident Barack Obama. Později ale firma začala na trhu zaostávat za přístroji s operačním systémem Android a za telefony iPhone od americké společnosti Apple. Loni oznámila, že opustí vývoj a výrobu chytrých telefonů a přesune ji na externí firmy.

BRAND24


O společnosti Blackberry čtěte více:

Blackberry výrazně prohloubil ztrátu. Tržby klesly téměř o polovinu

Nový život Blackberry: padlý výrobce mobilů dodá software Fordu

 Ford Fusion Hybrid – prototyp autonomního vozu


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).