Billy, Lack a Ivar míří do Indie. Ikea tam otevřela první prodejnu

Jan Brož 09. srpna, 16:32  -  Jan Brož
09. srpna, 16:32

Stovky Indů už několik hodin před otevřením čekali na vstup do prvního prodejny Ikea v Indii. Nízkými cenami a vegetariánskými kuličkami chce švédský nábytkářský koncern dobýt více než miliardový trh. Ten má řadu specifik a podle mnohých to řetězec nebude mít lehké.

„Přijel jsem až z Bengalúru,“ přiznal se německému deníku Die Welt Krishna Mohan Dixit, který postával ve frontě před očekávaným otevřením prodejny Ikea v Indii. Ta se nachází ve městě Hajdarábád, to znamená, že Dixit musel ujet téměř 600 kilometrů. Zdaleka však nebyl sám.

Švédská firma se na příchod na subkontinent připravila a řadu aspektů přizpůsobila specifikům lokálního trhu. V sortimentu prodejny tak vedle tradičních skládacích skříní a stolů nechybí třeba barevné dečky, zarámované obrazy Tádž Mahalu nebo matrace z kokosových vláken.

Indická střední třída také není zvyklá na to, aby si nábytek dopravovala domů a sestavovala sama. Ikea tak spolupracuje s místním online zprostředkovatelem řemeslníků UrbanClap, který bude zajišťovat transport a montáž zakoupeného zboží.

Od evropských zvyklostí se liší i restaurace. Jídelna prodejny v Hajdarábádu disponuje tisícovkou míst, a je tak vůbec největší ze všech restaurací Ikea. Z náboženských důvodů nejsou tradiční masové kuličky vyrobeny z vepřového či hovězího, ale drůbežího masa, nebo jsou vegetariánské. V menu nechybí tradiční pokrm Biryani.


Řetězec nedávno podnikl opakovaný průnik na ukrajinský trh:

Žlutomodrá aliance: IKEA míří potřetí na Ukrajinu


Především však indická Ikea sází na velmi příznivé ceny. Více než tisíc položek v sortimentu se bude prodávat za cenu do 200 rupií, tedy zhruba 65 korun.

S touto strategií plánuje Ikea rozšířit síť v Indii do roku 2025 na 24 prodejen. Vůči záměru však zaznívá skepse, a není to jen proto, že nábytkářský řetězce se pokusil vstoupit na tamní trh už v roce 2006. Podle Satishe Meena ze společnosti Forrester Research je vkus Indů extrémně diferencovaný a neexistují dva státy ani města se srovnatelnou poptávkou. To by mohl být pro řetězec, který nabízí vesměs unifikovaný sortiment a nabídka se jen mírně přizpůsobuje lokálním specifikům, problém.

Přečtěte si také:

Do boje za čisté oceány vyráží i IKEA. Skončí s jednorázovými výrobky z plastů

Robot od singapurských vědců sestavil židli od IKEA. Zvládl to za 20 minut



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak na pohledávky dlužníků před uplatněním u soudu?
Podmínky zájezdu cestovka nesplnila. Dostanete peníze zpět?
Kdy je majitel nemovitosti povinen předložit energetický průkaz budovy?
Víte, že vdovský důchod se často pobírá jenom rok?
Kdo vlastní české pivovary?
Auta
Harley-Davidson FXDR 114 je chlapácký cruiser s chutí na…
Škoda vyrobila od roku 2009 milion SUV. Nejpočetnější je Yeti
Poslední „žabotlam“ dojezdil a v muzeu ho hned poničil vandal
Sportovní off-road Ford Ranger Raptor dostal bi-turbo diesel a míří do Evropy
5 druhů nejhorších a nejotravnějších řidičů: Jste jedním z nich?
Technologie
Windows 10 Insider Preview build 17744: systém může spadnout při odhlašování
Už i LG chystá revoluční MicroLED. Obří TV možná ukáže už za týden
Vyšel Total Commander 9.21. Autor stále přidává drobnosti
AMD Ryzen 7 2700: vyplatí se zvolit levnější alternativu? (uživatelská recenze)
Když přestanou zařízení s Windows (Phone) 8/8.1 přijímat aktualizace aplikací?
Hry pro příležitostné hráče