Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Billboardy s vlajkou jsou nebezpečnější, tvrdí sdružení. Podalo trestní oznámení

07. září 2017, 14:34 - čtk
07. září 2017, 14:34

Sdružení Kverulant podalo k Nejvyššímu státnímu zastupitelství v Brně trestní oznámení na provozovatele billboardů, kteří odmítají odstranit reklamní poutače v ochranném pásmu silnic a dálnic a na své inzertní plochy nechali vyvěsit státní vlajky. Podle sdružení se tím dopouštějí obecného ohrožení.

Odstraněním reklamního obsahu a jeho nahrazením nekomerčním sdělením se část majitelů brání povinnosti odstranit poutače od silnic. Povinnost vyplývá z novely zákona o pozemních komunikacích, podle které mají být odstraněny poutače v ochranném pásmu dálnic a silnic první třídy k začátku září. Do dnešní půlnoci ale trvá zákonná lhůta, kterou mají provozovatelé na jejich odstranění. Část z nich ale už dala najevo, že tak neučiní.

Podle sdružení se ale tito provozovatelé snaží odstraněním reklamy a jejím nahrazením nekomerčním obsahem veřejnosti namluvit, že billboardy tím přestávají být billboardy. „Tím se ale podle Kverulanta staly billboardy ještě nebezpečnější. Vlajka na sebe totiž přitahuje ještě více řidičské pozornosti než obvyklé reklamy,“ dodal ředitel sdružení Vojtěch Razima.


Kdo vydělá miliardy na zákazu billboardů? Přečtěte si více


Oznámení jako podezřelé uvádí mimo jiné společnost BigBoard Praha, která patří mezi největší provozovatele reklamních poutačů v Česku, a ostatní provozovatele, kteří zařízení odmítli zbourat.

Odstranění reklamních poutačů nařizuje novela zákona z roku 2012, podle ní nebudou smět být do 250 metrů od dálnic a do 50 metrů od silnic první třídy. Od silnic první třídy a dálnic by mělo postupně zmizet na tři tisíce reklamních poutačů ze zhruba 25 tisíc. Nařízení, které je motivováno zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se ale netýká zastavěných území, kde je zároveň nejvíce reklamních ploch.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

Dále čtěte:

Stát začne zakrývat billboardy v polovině září

Provozovatelé odmítají odstranit billboardy u dálnic. Udělá to ŘSD, reaguje Ťok

Zákaz billboardů u dálnic vadí senátorům. Obrátili se na Ústavní soud



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za…
Práva poškozených při dopravní nehodě: Krácení odškodnění pro nepřivolání policie
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Technologie
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Novinky na všech „insiderských“ úrovních
Půjčujete si od rodiny a přátel? 3 důvody, proč raději ne!
AMD vydalo 45W mobilní Ryzeny s grafikou Vega. Notebooky s nimi ale zatím chybí
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Hry pro příležitostné hráče