Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Billboardy s vlajkou jsou nebezpečnější, tvrdí sdružení. Podalo trestní oznámení

07. září 2017, 14:34 - čtk
07. září 2017, 14:34

Sdružení Kverulant podalo k Nejvyššímu státnímu zastupitelství v Brně trestní oznámení na provozovatele billboardů, kteří odmítají odstranit reklamní poutače v ochranném pásmu silnic a dálnic a na své inzertní plochy nechali vyvěsit státní vlajky. Podle sdružení se tím dopouštějí obecného ohrožení.

Odstraněním reklamního obsahu a jeho nahrazením nekomerčním sdělením se část majitelů brání povinnosti odstranit poutače od silnic. Povinnost vyplývá z novely zákona o pozemních komunikacích, podle které mají být odstraněny poutače v ochranném pásmu dálnic a silnic první třídy k začátku září. Do dnešní půlnoci ale trvá zákonná lhůta, kterou mají provozovatelé na jejich odstranění. Část z nich ale už dala najevo, že tak neučiní.

Podle sdružení se ale tito provozovatelé snaží odstraněním reklamy a jejím nahrazením nekomerčním obsahem veřejnosti namluvit, že billboardy tím přestávají být billboardy. „Tím se ale podle Kverulanta staly billboardy ještě nebezpečnější. Vlajka na sebe totiž přitahuje ještě více řidičské pozornosti než obvyklé reklamy,“ dodal ředitel sdružení Vojtěch Razima.


Kdo vydělá miliardy na zákazu billboardů? Přečtěte si více


Oznámení jako podezřelé uvádí mimo jiné společnost BigBoard Praha, která patří mezi největší provozovatele reklamních poutačů v Česku, a ostatní provozovatele, kteří zařízení odmítli zbourat.

Odstranění reklamních poutačů nařizuje novela zákona z roku 2012, podle ní nebudou smět být do 250 metrů od dálnic a do 50 metrů od silnic první třídy. Od silnic první třídy a dálnic by mělo postupně zmizet na tři tisíce reklamních poutačů ze zhruba 25 tisíc. Nařízení, které je motivováno zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se ale netýká zastavěných území, kde je zároveň nejvíce reklamních ploch.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

Dále čtěte:

Stát začne zakrývat billboardy v polovině září

Provozovatelé odmítají odstranit billboardy u dálnic. Udělá to ŘSD, reaguje Ťok

Zákaz billboardů u dálnic vadí senátorům. Obrátili se na Ústavní soud



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Jak si vyřídit výpis z katastru nemovitostí online?
Příspěvek na péči může měsíčně dělat i přes 15 000 Kč. Kdo má na něj nárok?
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Auta
Elektrobusy EKOVA Electron s ultrarychlým nabíjením
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž (první dojmy)
Srovnání tříválců: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Opel Astra 1.0 Turbo vs Peugeot 308 1.2 PureTech
BMW představuje prototyp nového boxeru s oldschoolovým designem
V Německu na zemní plyn bez mýta
Technologie
Telegram zlepšil jazykovou podporu. Jak aktivovat komunitní český překlad?
Telefony porostou. Příští rok bude nejvíce těch s 6″ displeji a většími
GTA V nikdy nebylo levnější. Hru pro PC můžete mít za hubičku
Honor má nové logo. Podobné jako Huawei, ale v barvách Twilight
Prosincové záplatovací úterý přineslo řešení poškozeného Windows Media Playeru
Hry pro příležitostné hráče