Bič na auta vaše!

21. června 2004, 00:00 - DUŠAN ŠRÁMEK
21. června 2004, 00:00

Situace v pražské dopravě, především v parkování, je opravdu dramatická a pokud se nějakým způsobem nebude v dohledné době řešit, může přerůst v kalamitu. Otázkou ale je, jaké řešení by bylo nejlepší. Představa, s níž přišli pražští radní, takovým řešením může být opravdu jen těžko.

Spočívá totiž v rozšíření rezidentních parkovacích zón, tedy zón, z nichž se vybírá roční poplatek. Rozšíření se má dít mimo jiné proto, že existence zón na Praze 1 vedla zatím k tomu, že se automobilisté se svými auty přesunuli do okolních městských částí, tedy do Prahu 2, 3 a 7. Jenomže situaci v jednotlivých pražských obvodech nelze mechanicky porovnávat. Zatímco na Praze 7 existuje malé množství rezidentů a většina aut, která zde přes den parkují, jsou automobily buď státních úředníků či podnikatelů, v dalších částech Prahy již toto neplatí. Pokulhává i názor radnic, že pouhým zavedením parkovného se část míst uprázdní. Co se týká místních, ti budou muset za celoroční parkování zaplatit pouhých sedm set korun - což těžko odradí toho, kdo má na ulici už léta zaparkovaný vůz, s nímž stejně povětšinou nejezdí. Kdo z těch ostatních jenom trochu může, už dnes zaparkuje auto raději někde jinde, než aby kvůli pár minutám chůze riskoval botičku nebo hodinové popojíždění po okolí, než najde potřebnou štěrbinu. Koho může opatření radnice citelně poškodit, jsou ovšem podnikatelé. Poplatky jsou vůči podnikatelům silně diskriminující a dosahují mnohonásobek částky placené rezidenty. Jejich absolutní výše je taková, že mnohý podnikatel by za parkovné zaplatil více, než zaplatí na samotné dani z příjmu. Navíc, i kdyby měl auto pro soukromé účely na odstavném parkovišti, ušetřil by pouze sedm set korun, ale za firemní vůz by nadále platil desetitisíce. Je přitom s podivem, že tento likvidační nesmysl se vylíhl v hlavách pražských zastupitelů za ODS, tedy za stejnou stranu, jejíž poslanci nejhlasitěji protestují proti podnikatele likvidujícím praktikám Špidlovy vlády. Problém možná bude v tom, že faktičtí vládcové radnic a krajů se mohou s určitým despektem dívat na svou první ligu, která si zatím o správě věcí veřejných může pouze nechat zdát. Bude tedy zajímavé sledovat, jaká ODS se nakonec prosadí, zda zvítězí liberální centrála, nebo komunální socializmus.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít