Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Bez rizika to nejde, naučme se s ním žít!

Komerční sdělení

V životě nic není bez rizika. A už vůbec ne v podnikání nebo v jakékoliv obchodní činnosti. A proto se s rizikem v reálném firemním prostředí musí každý podnikatel nebo manažer naučit žít. To znamená naučit se ho rozpoznat, řídit a eliminovat na nejnižší možnou úroveň.

Schopnost včas rozpoznat a účinně řídit rizika je dnes nedílnou součástí strategického řízení každého zodpovědného manažera. Ve vysoce konkurenčním podnikatelském prostředí je více než kdy jindy důležité dobře znát své obchodní partnery. Dokázat co nejspolehlivěji odhadnout jejich budoucí ekonomický vývoj se tak stává klíčovou otázkou snižování rizika vlastního podnikání.

Každá společnost by měla umět ocenit riziko obchodních partnerů. Pro identifikaci potenciálních rizik je nezbytné sledovat finanční i nefinanční signály. Mezi nejvýznamnější finanční signály patří ztráta nebo výrazný propad ziskovosti, nízká přidaná hodnota, pokles nebo záporná hodnota vlastního kapitálu, růst zadluženosti, nízká likvidita nebo nepříznivý stav salda pohledávek a závazků po lhůtě splatnosti. K signálům nefinančního charakteru patří například struktura a kvalita managementu, špatná komunikace nebo množství soudních sporů. Klesající bonitu obchodního partnera pak charakterizují požadavky na delší lhůty splatnosti, neodůvodněné zvyšování úvěrových limitů, změny platebních instrumentů, časté změny sídla, názvu společnosti, telefonních čísel nebo dokonce vytváření skupin dlužníků či naprosto typické preferování plateb pro životně nutné dodavatele.

K základnímu prověření obchodních partnerů stačí různé veřejné registry, nicméně pokud společnost disponuje velkým množstvím obchodních partnerů a chce riziko eliminovat na co nejnižší možnou úroveň, je nejefektivnější spolupracovat se specializovanými poradenskými společnostmi. Leadrem v této oblasti v České republice a na Slovensku je Bisnode, celosvětově pak Dun & Bradstreet, který je strategickým partnerem Bisnode. Obě společnosti disponují obrovským množstvím různých informací, a to nejen z veřejně dostupných zdrojů, ale také propracovaným know-how, na základě, kterého zákazníkům poskytují kvalitní a profesionální služby. Náklady vynaložené na služby Dun & Bradstreet či Bisnode jsou v porovnání s tím, co zákazníci v rámci obchodního styku ušetří, zcela marginální.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Auta
Retro: Vyzkoušeli jsme, jak se řídí Buick Series 40 Sedan (…
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale už na jedno tankování nedáte
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Technologie
Už nebudeme závidět Americe levný hardware. Většinu komponent zdraží Trumpova cla
Nový výrobce pamětí Flash pro SSD. Macronix chystá 3D NAND, která bude o 30 % levnější
Asus ROG Strix Fusion 700: bezdrátová sluchátka pro hráče (uživatelská recenze)
Další kontroverze CCleaneru. Aktualizoval se, ačkoli jste mu to zakázali
Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem
Hry pro příležitostné hráče