Berlín začal vyrábět lahůdku

12. července 2004, 00:00 - ERICH HANDL
12. července 2004, 00:00

BMW K 1200Sportovní delikatesu začal 1. července vyrábět berlínský závod BMW. Jde o výkonnou motorku s označením K 1200, která má být posledním výkřikem techniky.

BMW K 1200

Sportovní delikatesu začal 1. července vyrábět berlínský závod BMW. Jde o výkonnou motorku s označením K 1200, která má být posledním výkřikem techniky.

Sportovní potenciál nového BMW K1200 S je patrný z technické specifikace. Čtyřválcový jednořadý motor dodává výkon 167 koní - tedy zhruba jako silná limuzína. Válce motoru s dvojitou vačkovou hřídelí jsou řízeny lehkými a pevnými vačkovými zdvihátky. Dvě vyvažovači hřídele v horizontálně rozdělené klikové skříni z lehké slitiny zajišťují nízké vibrace motoru. Pro zajištění plochého profilu byla kliková skříň K 1200 S vybavena suchým mazáním. To umožňuje velice nízké posazení motoru (vzhledem k absenci olejové vany), což ve spojení s řadou válců nakloněnou o 55° dopředu vede k nízkému těžišti. Pro motocykl této třídy je velice unikátní kazetová konstrukce integrované šestistupňové převodovky. , Co se týká zavěšení a podvozku, technickými vrcholy jsou „Duolever“ a elektronicky nastavitelné zavěšení. Duolever se z kinematického hlediska podobá čtverci, který je prakticky vytvořen dvěma paralelními podélně vedenými řemeny, které jsou připevněny k rámu, mohou se otáčet, a tak umožňovat přesný horizontální pohyb předního kola. Upevnění je provedeno pomocí velice pevné součástky, tzv. držáku kola, který je vyroben z ultrapevné hliníkové slitiny a připojen k podélným ramenům prostřednictvím dvou kulových kloubů. Může tak rovněž zároveň přenášet řídící pohyb. Výhodami tohoto systému jsou vysoká pevnost kombinovaná s nízkou váhou a ideální křivkou vztlaku.

Systém ESA (Electronic Suspension Adjustment) je další inovací, která bude součástí výroby. Předpětí pružiny a tlumení mohou být nastaveny zmáčknutím elektronického tlačítka na řídítkách. Spolu s katalyzátorem, standardním ABS (částečná integrální verze integrálního ABS) a s údržbu nevyžadujícím pohonem hřídelí představuje K 1200 S unikátní nabídku ve sportovním segmentu. Cena motorky, která se zatím prodává v Německu, je 14 850 euro.

CO HO ZDOBÍ

Ozdobou stroje je motor. Čtyřválcový jednořadý agregát dodává výkon 123 kW (167 koní) při 10 250 ot/min. Nejvyššího kroutícílu momentu 130 Nm dosahuje při 8 250 ot/min. Více než 70 procent maximálního kroutícího momentu je dosaženo již od 3000 ot/min. Motor je nízkozdvihový s poměrem vrtání/zdvih 59 x 79 milimetrů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít