Menu Zavřít

Benzinový dvoulitr? Radši něco silnějšího!

7. 3. 2005
Autor: Euro.cz

VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI TUCSON Na trhu se nedávno objevil sportovně-užitkový vůz Hyundai Tucson. V nejlevnější verzi stojí necelých šest set tisíc korun. Podle výrobce má právě díky ceně získat velký podíl na trhu. Tucson vypadá dost podobně jako jeho starší sourozenec, Hyundai Santa Fe.

VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI TUCSON Na trhu se nedávno objevil sportovně-užitkový vůz Hyundai Tucson. V nejlevnější verzi stojí necelých šest set tisíc korun. Podle výrobce má právě díky ceně získat velký podíl na trhu. Tucson vypadá dost podobně jako jeho starší sourozenec, Hyundai Santa Fe. Má členitou zakulacenou příď a svalnatý vzhled. Je ale o něco vyšší než Santa Fe a měl by umět jezdit v těžším terénu. Výrazným prvkem jsou plastové kryty prahů, dveří a lemů blatníků. Zádi dominují široké a nízko posazené páté výklopné dveře se samostatně otevíratelným oknem. Oba nájezdové úhly vzadu i vpředu chrání plastové kryty. Pohled pod vůz pak odhalí téměř hladký spodek vozu, světlá výška podvozku činí 19 centimetrů. Profit otestoval verzi CVVT s dvoulitrovým motorem o výkonu 104 kilowattů, která stojí 649 900 korun. Jaký je interiér? Jde o dost strohou kabinu, celou vyvedenou v šedivé barvě. Palubní deska je, jak je zvykem u levnějších aut, z tvrdých plastů. Kulaté ovladače klimatizace a větrání jsou v pohodlném dosahu řidiče, stejně jako řadicí páka. Tady nás zarazilo mírně nepřesné řazení mezi prvním a druhým rychlostním stupněm. Jedna výtka míří i na kontrolky na palubní desce, kde chybí indikace zapnutých světel. V noci je to jedno, ale ve dne si není řidič často jistý, zda jsou světla zapnuta. Zato sezení zasluhuje pochvalu. Přední křesla se dají výškově a podélně nastavit v různých polohách, vzadu je dost místa pro dva vysoké lidi. Tři už by se tam ale mačkali, prostřední část lavice je spíše pro dítě. Výhled řidiče je na terénní auto výborný. Kufr je ale překvapivě malý - jen nějakých 300 litrů, tedy o 200 méně, než má Škoda Octavia. Dá se ale zvětšit na 800 litrů sklopením zadních opěradel. Základní výbava je celkem slušná, například protiprokluzový systém TCS, manuálně ovládaná klimatizace, rádio s CD přehrávačem Sony, airbag řidiče a spolujezdce a okenní airbagy. Důležitý je u této nejlevnější verze výkon motoru. Na první pohled je to dělo. Má plynule proměnné časování sacích ventilů, což mu má zajistit silný tah již z nízkých otáček a gradaci výkonu ve vysokých otáčkách. Maximální rychlost je slušná, 174 kilometrů v hodině. V terénu je to horší. Tucson jsme zkoušeli na zasněžených polích kolem Prahy a hvězdný výkon nepředvedl. Kola sice měla snahu projet i hodně hluboké závěje, ale motor přesně ve chvíli, kdy byl stroj v problémech, náhle ztratil výkon i při plynovém pedálu sešlápnutém na podlahu. Z jedné prekérní situace jsme se museli dostávat dokonce heverem. Tucson totiž nebyl schopen přejet zhruba třiceticentimetrový polní výmol. Zadek by to zvládl, ale mezi předními koly je umístěna vana ve výšce již zmíněných 19 centimetrů, a ta přes oranici nepřejde. Dvoulitrový Tucson je auto do lehkého terénu, na těžké tratě nemá. Za půl milionu (s montážní přepážkou) je to ideální vůz pro podnikatele na horách, kteří nechtějí platit za terénní auto moc peněz, ale nemusí ke své chatě jezdit hrbolatou polní cestou. Do prudkých kopců doporučujeme verzi se silnějším turbodieselem nebo benzinový šestiválec s přebytkem výkonu. * PŘEPÁŽKA ŠETŘÍ KORUNY Tucson nabízí i podnikatelské provedení N1, jež vybaveno posuvnou mříží umožňuje odpočet DPH. Potom cena klesá o skoro osmdesát tisíc na 522 108 korun. Po verzi N1 jistě sáhne řada podnikatelů působících v horských oblastech. Je ale třeba mít na paměti, že vůz vybavený přepážkou je jen čtyřmístný. Lákadlem pro všechny je tříletá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů. TECHNICKÉ ÚDAJE**

Typ vozu pětimístné SUV

Objem válců 2 litry

Max. výkon 104 kW

Zrychlení 0-100 11,3 s

BRAND24

Spotřeba 8,2 l/100 km

Cena (základ) 649 900 Kč

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).