Bárta: Kapsch předložil velmi kvalitní nabídku rozšíření mýtného

11. listopadu 2010, 14:44 - Hamřík Miloslav, ČTK
11. listopadu 2010, 14:44

Ministr dopravy Vít Bárta (VV) považuje nabídku společnosti Kapsch na rozšíření mýtného na silnice I. třídy za velmi kvalitní a zajímavou. Ministr to dnes řekl senátorům z podvýboru pro dopravu, podrobnosti však neupřesnil.

Foto: Ministerstvo dopravy

Kapsch se v uplynulých dnech dostal do sporu s konkurenční firmou SkyToll, kterou kritizoval za to, že její nabídka na rozšíření mýta je nereálná a neúplná. Slovenská firma přitom tvrdí, že státu nabízí výrazně levnější řešení než Kapsch.

Ministerstvo má připraveny varianty zpoplatnění některých silnic I. třídy od poloviny příštího roku pro nákladní auta. “Já jsem jednal s Kapschem a tak jako s každým dodavatelem jsem řekl: buďto budeme ve shodě a chci velké slevy, a nebo budeme válčit za cenu nějakých řešení,“ popsal Bárta. “Kapsch přišel z mého pohledu s velmi kvalitní a zajímavou nabídkou, která reagovala na poptávku, kterou slyším já od prvního dne, co jsem ve svém úřadu: rozšířit mýtné na další komunikace, především první třídy,“ řekl.

Ministerstvo dopravy požádalo firmu Kapsch jako stávajícího provozovatele, aby zpracovala dvě varianty zpoplatnění 2500 kilometrů. Podle Kapsche je na tuto vzdálenost mikrovlnná technologie levnější než satelit. Již dříve ministerstvo oslovilo také všechny relevantní firmy, aby předložily své předběžné nabídky na satelitní zpoplatnění rovnou 5500 kilometrů silnic první třídy a až 3600 kilometrů „dvojek“ a „trojek“. Podle Bárty šlo o deset zájemců.

Ministr zdůraznil, že nejde o výběrové řízení. Ministerstvo si podle něj nyní potřebuje ověřit, zda cena hybridního zpoplatnění, tedy kombinace satelitního a mikrovlnného mýta, v maximálním měřítku dohodnutém s kraji, je ekonomicky reálná.

Dokud ministerstvo nedospěje ke strategickému rozhodnutí, zda a v jaké míře rozšířit na další silnice I. třídy, případně dalších tříd, a zda přitom používat satelitní nebo mikrovlnný systém, nemá podle Bárty smysl začít připravovat tzv. PPP projekty. Jde o projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru.

Mýtné se v ČR zatím vybírá zhruba na 1100 kilometrech dálnic a rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy mikrovlnnou technologií Kapsche, která si žádá výstavbu ocelových mýtných bran. “Co se týká dalšího rozšíření, zůstává ve hře stále jakákoliv z variant,“ řekl již dříve mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. Definitivní rozhodnutí o směřování mýtného systému chce MD učinit do konce roku.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít