Barakuda místo štiky

07. října 2008, 17:27 - Karel Zaoral
07. října 2008, 17:27

Zřejmě nejlepší sedan střední třídy

Minulá generace modelu Accord byla velmi úspěšná. Auto mělo originální design, skvělé motory a úžasné jízdní vlastnosti, které ještě dnes některým soudobým konkurentům nedají spát. A protože úspěšná sestava se nemění, vychází nová generace Hondy Accord z toho nejlepšího, co ta minulá nabízela. Nový accord má podobné základní rysy karoserie, jen získal na agresivitě. Obzvláště čelní maska má poněkud násilnický charakter. Auto je nižší, širší a z karoserie vyčnívají mohutné oblouky blatníků. Zatímco předchozí generace byla z hlediska designu štika, nový accord připomíná spíše barakudu. Ve srovnání s šedí manažerských sedanů se k vyzývavosti accordu může připojit snad jen BMW řady pět. Ovšem to platí pouze pro pohled zvenčí. Honda totiž nechala řádit designéry i uvnitř vozu a výsledek stojí za to. Interiér accordu je jednoduše fantastický. Na každém detailu je vidět, že automobilka přemýšlela o jeho funkci a ergonomii použití. V celém prostoru kolem řidiče není na dohled jediný kus nekvalitního plastu či dílu z vozů za desetinu ceny, jak tomu bývá u ostatní konkurence. Jako příklad lze uvést koncernové spínání osvětlení, stejné v golfu za čtyři sta tisíc a v lamborghini za čtyři miliony. Posez v nízko uloženém širokém sedadle s velmi dobrým bočním vedením je pohodlný. Navíc souhra mezi nastavením sedadel a liniemi karoserie zaručuje vynikající výhled z vozu, na rozdíl od konkurenta v podobě mercedesu třídy E, v němž lidé vyššího vzrůstu nevidí přes zpětné zrcátko pravou polovinu silnice. Palubní deska, jíž dominuje modrobíle podsvícená dvojice budíků, se kolem řidiče i spolujezdce vlní tak, aby dostupné přístroje byly natočeny vždy k tomu, kdo je má ovládat. To má za následek i lepší využití vnitřního prostoru vozu. Motory u automobilů Honda se rády nechávají vytáčet, i v rodinných sedanech mají sportovní nádech. V případě accordu se benzinový čtyřválec o výkonu 201 koní držel rodinné tradice. Tento motor byl přítomen už v předchozí generaci a i tehdy byl hodnocen výborně. Několik zlepšení, připravených pro nové angažmá v současné generaci Accordu, působí už na papíře velice dobře. A realita je ještě lepší. Pružnost motoru už od nízkých otáček připomíná spíše šestiválec, přičemž až do čtyř tisíc otáček jde o tiché nenápadné představení. Od pěti tisíc do omezovače v sedmi a půl tisících otáčkách ale umí poskytnout maximální výkon za atraktivního zvukového doprovodu. A protože ideální pásmo řazení je vzhledem k charakteristice vozu někde mezi pěti a půl a sedmi tisíci otáčkami, při razantní, agresivní jízdě není civilní projev motoru pod čtyřmi tisíci otáčkami vůbec na škodu. Naopak, pomáhá udržet na uzdě spotřebu, která i při relativně častém využití dynamiky vozu zůstala pod devíti litry. Stejně působivé jako úpravy motoru je i řazení. V tom nemá honda mezi sedany střední třídy konkurenci. Všechny rychlosti zapadají po krátkých a přesných drahách tak hladkým chodem, až by měl člověk pocit, že jde spíše o automat. Do noty motoru a převodovky se ale musí trefit ještě řízení a podvozek. V prvním případě jde bohužel o klasiku v podobě přílišného naposilování, které stírá komunikaci předních kol s řidičem. Tedy alespoň v nižších rychlostech. Zhruba od sta kilometrů v hodině ale ztuhne a více připomíná sportovně laděný sedan. V druhém případě jde naopak o vynikající záležitost. Podvozek je minimálně srovnatelný s Fordem Focus. Automobilce se podařilo potlačit nedotáčivý charakter, typický pro vozy s motorem vpředu. Accord zatáčky vyřezává podobně jako zmíněný hatchback od Fordu a nevadí mu ani prudké změny těžiště při překlápění ze zatáčky do zatáčky. Výhodou, plynoucí z dokonale nastaveného podvozku, je i minimální odskakování kol na nerovnostech.
Škoda jen, že testovaný motor je ten nejsilnější v nabídce. Konkurence minimálně v tomhle parametru nabízí více. Každopádně má ale honda slušnou pozici na to, aby ve střední třídě pořádně zamíchala kartami.

klady vynikající design
vynikající zpracování a kvalita
atraktivní interiér
vynikající podvozek
dobré jízdní vlastnosti

zápory
malý kufr
méně místa na zadních sedadlech

tabulka: Honda Accord
motor: zážehový čtyřválec
objem: 2354 ccm
výkon: 148 kW
Nejvyšší rychlost (km/h): 227
Zrychlení 0–100 km/h (s): 8,1
spotřeba: 9,4/5,9/7,2
převodovka: šestistupňová manuální
cena 809 000 Kč – testovaný vůz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít