Banány loni netáhly, Chiquita počítá ztráty

26. února 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
26. února 2007, 00:00

Přední světový distributor banánů a čerstvého ovoce a zeleniny Chiquita Brands International Inc. se loni propadl do ztráty. Důvodem byly odpisy nehmotného jmění, ale také změny na evropském banánovém trhu. Ty vedly ke snížení cen a růstu cel, a k vyšším nákladům na energii a pohonné hmoty.

Čistá ztráta firmy se loni vyšplhala na 95,9 milionu dolarů (2,07 miliardy korun) ve srovnání se ziskem 131,4 milionu dolarů v roce 2005. Tržby z prodeje banánů zůstaly loni téměř beze změny na 1,9 miliardy dolarů. Provozní ztráta banánové divize činila 21 milionů dolarů.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik vás bude stát návrat dětí do školy?
Už jste někdy za oběd zaplatili Facebookem?
Co je dobré vědět o rozdílech mezi hrubou a superhrubou mzdou
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Auta
Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi…
Retro: Lotus Omega ve své době zastínil BMW M, Mercedesy AMG i Ferrari
BMW poprvé ukazuje novou generaci řady 3. Zatím ale jako maskovaný prototyp
Seat Ibiza 1.0 TGI na brzdě: Jak se liší parametry při spalování CNG a benzinu?
Za stočený tachometr pokuta až půl milionu? Ministerstvo chce vytloukat klín klínem
Technologie
Dostane Nintendo Switch virtuální realitu? V softwaru konzole nalezeny stopy, jenže…
Asus ZenFone 5: poprvé v první lize smartphonů (vyzkoušeno)
Neskutečný bezdrátový boom. Počet zařízení s podporou Qi nabíjení letos zdvojnásobil
Jak vést úspěšnou firmu? Programy MBA radí nejen ve finančním rozhodování
Microsoft má robota, který vám přinese pivo. Otevřít a zavřít lednici mu trvá tři minuty (video)
Hry pro příležitostné hráče