Banány loni netáhly, Chiquita počítá ztráty

26. února 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
26. února 2007, 00:00

Přední světový distributor banánů a čerstvého ovoce a zeleniny Chiquita Brands International Inc. se loni propadl do ztráty. Důvodem byly odpisy nehmotného jmění, ale také změny na evropském banánovém trhu. Ty vedly ke snížení cen a růstu cel, a k vyšším nákladům na energii a pohonné hmoty.

Čistá ztráta firmy se loni vyšplhala na 95,9 milionu dolarů (2,07 miliardy korun) ve srovnání se ziskem 131,4 milionu dolarů v roce 2005. Tržby z prodeje banánů zůstaly loni téměř beze změny na 1,9 miliardy dolarů. Provozní ztráta banánové divize činila 21 milionů dolarů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zaplatit daň z nemovitostí za rok 2018 musíte do 31. května
Kdy se nezvýší penze při práci v důchodu?
Zálohy za elektřinu. Jak se vyhnout vysokým nedoplatkům?
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Auta
Retro: Toyota Supra slaví 40 let. Věhlas získala díky…
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche 911
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Technologie
PC hry na Applu nepůjdou. Apple zablokoval Steam Link pro iOS
Řada webů se nepřizpůsobila GDPR. Řešení? Uživatelům z EU se nezobrazí
10 důvodů, proč už nepoužívat optickou mechaniku
Znáte World of Tanks? Otestujte své znalosti!
Umělá inteligence na GPU má konkurenci z Číny, ASIC Cambricon má výkon 166 TOPS
Hry pro příležitostné hráče