Babeta se znovu vrací?

12. září 2005, 00:00 - Richard Dos
12. září 2005, 00:00

PSALI JSME PŘED 15 LETY Závody motocyklové výroby v Kolárově a Mototechna Praha v srpnu podepsaly dohodu, na jejímž základě si budou vycházet vstříc jinak než dosud. Výrobce se dostane ke zdrojům, prodejce ke zboží.

PSALI JSME PŘED 15 LETY

Závody motocyklové výroby v Kolárově a Mototechna Praha v srpnu podepsaly dohodu, na jejímž základě si budou vycházet vstříc jinak než dosud. Výrobce se dostane ke zdrojům, prodejce ke zboží.

Po rozpadu VHJ ZVL se podnik Závody motocyklové výroby se svými 1500 zaměstnanci dostal do potíží. Neměl prostředky na investiční rozvoj, když jeho program byl již rozpracován. „Byla samozřejmě možnost usilovat o získání půjčky v bance,“ řekl Profitu ředitel Vladimír Laluha. „Ale Mototechna nám postupně do konce roku 1992 půjčí 59 milionů korun bez úroků.“ A co z toho bude mít Mototechna? Její ředitel Josef Fojtík: „Staneme se výhradními odběrateli mopedů Babeta a budeme jich dostávat podstatně více.“

V letošním roce v Kolárově počítají s výrobou 49-50 tisíc Babet, z toho na 12-13 tisících budou jezdit motoristé v zahraničí. Půjčka od Mototechny by měla umožnit od roku 1993 produkci zvýšit. V roce 1994 na asi 80 tisíc.

Takže z této spolupráce něco budou mít i motoristé. Mototechna se přitom zavázala nejen k odběru mopedů, ale i k jejich servisu na celém území státu. Je to první krok slovenského výrobce, kterým se pokouší získat zpět pozici mezi motocyklisty.

Dalším želízkem v ohni je nový typ mopedu, který se má zavádět do výroby koncem následujícího roku. Právě na technologii pro jeho výrobu se má použít půjčky od Mototechny. Současně uvažují o vyšší kubatuře motocyklů. Jiným záměrem je spolupráce s italskou firmou Cagiva. Po několika jednáních se zainteresovaní dohodli na zřízení společného podniku. Italové by opatřili špičkovou technologii zejména pro sváření části mopedu a na povrchové úpravy.

Moderní motocykl na našem trhu chybí. Dovezly se sice z NDR nějaké Simsony a stroje MZ, ale po nich se jen zaprášilo.

Richard Dos, (Profit 3/1990)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít