Axa vydělala v Česku a Slovensku rekordní půlmiliardu - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Axa vydělala v Česku a Slovensku rekordní půlmiliardu

,
Axa vydělala v Česku a Slovensku rekordní půlmiliardu
Zdroj: Rasch Jan/Euro

Pojišťovacímu kolosu Axa se loni dařilo na českém a slovenském trhu, když dosáhla čistého zisku ve výši 513 milionů korun. Jde o rekordní výsledek pojišťovny AXA ČR/SR. „Recept je inovace a růst,“ uvedl finanční ředitel AXA pro ČR a SR Sébastien Guidoni.

K výsledku přispěl i tlak na snižování nákladů, které loni klesly meziročně o tři procenta. „Inovace nám pomohly snížit náklady a být efektivnější,“ tvrdí Guidoni. Pojišťovna chce využívat digitalizace firmy především pro distribuci.

Hrubé výnosy pojišťovací skupiny dosáhly 16,8 miliardy korun. Na zisku se nejvíc podílelo životní pojištění a prodej podílových fondů, které Axa spravuje. V této části byznysu skupina vydělala 260 milionů korun, což představuje čtvrtinový nárůst oproti roku 2015. Zisk u penzijních fondů pak meziročně vzrostl o 29 procent na 243 milionů. Zisk ve výši deseti milionů pak firma dosáhla u neživotního pojištění.

„Jsme druhý nejlepší hráč, co se týká výnosů penzijních fondů,“ dodává Guidoni. Dobré výsledky dosáhly podle něj rovněž podílové fondy, které Axa spravuje.

Nová strategie i zjednodušení formulářů

Skupina Axa zároveň představila novou strategii skupiny na českém a slovenském trhu. „V minulosti se pojišťovny zaměřovaly na produkty a ne na klienty,“ uvedl šéf AXA ČR/SR Robert Gauci s tím, že to se musí v budoucnosti změnit. „Zákazníci chtějí jiný způsob komunikace.“

Pojišťovací skupina například zjednodušila formuláře pro ohlašování pojistných událostí, když místo několika formulářů se například úraz a následná hospitalizace v nemocnici oznámí prostřednictvím jednoho formuláře. Zároveň podle ředitele pro služby zákazníkům Davida Poese formuláře zkrátila, když se požadují po klientech jen nezbytná data.

„Jako hlavní strategické priority do budoucnosti vidíme zjednodušování a další digitalizaci našich procesů, zlepšování znalostí jak stávajících, tak i budoucích potřeb klientů díky výkonnému zpracování dat,“ dodává Gauci. Zároveň firma chce posílit distribuci, a to přes digitální prodejní kanály i přes rozvoj vlastní distribuční sítě a spolupráci s prodejními sítěmi.

Axa má na tuzemském a slovenském trhu 1,35 milionu klientů. Ve správě má 119 miliard korun.

Přečtěte si také:

Pojišťovna Allianz loni zvýšila zisk na téměř sedm miliard eur

Tržby letos porostou, myslí si 8 z 10 šéfů českých firem

V podílových fondech Čechů loni přibylo 50 miliard