AWT propustila ke konci roku 149 lidí

14. ledna 2011, 14:58 - ČTK
14. ledna 2011, 14:58

Dopravní společnost AWT (dříve OKD, Doprava) propustila ke konci loňského roku 149 zaměstnanců, tedy osm procent.

Foto: AWT

Na Ostravsku tak přišli o práci zejména řidiči kamionů a související administrativní pracovníci. Kvůli rušenému provozu kamionů firma zaměstnala dalších 54 lidí na jiných pozicích. ČTK to řekl mluvčí společnosti AWT Petr Jonák.

Hromadné propouštění zaměstnanců potvrdila společnost Advanced World Transport na konci prosince; tehdy ještě nechtěla zveřejnit konkrétní čísla. Personální údaje k 31.12. 2010 však ještě nejsou definitivní. „Zbylá část restrukturalizace se dokončí v prvních třech měsících letošního roku a týká se ještě několika desítek zaměstnanců,“ dodal mluvčí. Před zahájením propouštění pracovalo v AWT zhruba 1850 lidí.

Podle Jonáka odešla naprostá většina propuštěných zaměstnanců dohodou s vyšším odstupným, než stanovuje zákon. Na pět desítek pracovníků firma zaměstnala hlavně v železniční dopravě a v jiné společnosti skupiny - AWT Čechofrachtu, jehož pobočka se brzy otevře v Ostravě.

Z aktuálních informací ostravského úřadu práce vyplývá, že propuštění řidiči budou nové místo ve své profesi hledat v regionu těžce. “Pro řidiče všech motorových vozidel nabízíme 47 volných pracovních míst. Evidujeme však 800 uchazečů, kteří by se takto mohli uplatnit. Nabídka volných míst je tedy zcela nedostatečná,“ řekla ČTK mluvčí úřadu Martina Kubínová. Bývalých zaměstnanců AWT, o kterých ostravský úřad ví, má v evidenci zatím několik desítek.

Jonák již dříve řekl ČTK, že AWT se zaměří hlavně na železniční a kombinovanou dopravu. “Kamionová doprava hrála v AWT okrajovou roli v jednotkách procent,“ řekl. AWT proto ukončí leasing necelé stovky kamionů, které společně s návěsy odprodá. Všechny ostatní služby v silniční dopravě zachová a převede je do jiných provozních oblastí či jiných společností skupiny - například na AWT Čechofracht převede mezinárodní silniční přepravu.

Očekávané hospodářské výsledky loňského roku firma zatím nebude sdělovat. V roce 2009 se propadla do ztráty 200,1 milionu korun z čistého zisku 115,4 milionu Kč v roce 2008. “Předloňské hospodaření ovlivnil nástup ekonomické krize a rovněž tvorba opravných položek. Byl to také rok akvizic společností Viamont Cargo a Čechofracht,“ řekl Jonák.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít