Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Automobilkám chybí lidé. V zemích V4 potřebují 100 tisíc pracovníků

23. května 2017, 16:00 - čtk
23. května 2017, 16:00

Automobilový průmysl ve čtyřech středoevropských zemích bude potřebovat v příštích letech zhruba 100 tisíc pracovníků. Toto odvětví se přitom ve všech státech visegrádské čtyřky (V4) již v současnosti potýká s nedostatkem kvalifikované pracovní síly. Vyplývá to z dnešního prohlášení zástupců svazů automobilového průmyslu států V4 - Česka, Slovenska, Polska a Maďarska.

Svazy u příležitosti mezinárodní konference v Bratislavě ve společném komuniké zároveň vybídly své vlády, aby prohloubily regionální spolupráci v oblasti automobilového průmyslu.

„Dnes se momentálně dostáváme na hranice toho, jak využít ekonomický potenciál, který tady je. (…) Čas od času se už stává, že to naráží na hranice toho, co je kapacitně možné zvládnout s dostupnou pracovní sílou. Voláme po tom, abychom měli lepší programy pro podporu mobility, vnitřní a vnější migrace. V opačném případě problém jde na úkor ekonomického výkonu státu,“ řekl novinářům prezident Sdružení automobilového průmyslu České republiky Bohdan Wojnar. Dodal, že český automobilový průmysl bude potřebovat 30 000 až 40 000 pracovníků.

Automobilový průmysl na Slovensku v příštích třech letech podle tamního svazu bude potřebovat na 14 tisíc pracovníků, z toho polovinu lze pokrýt absolventy. Již nyní si některé podniky z odvětví pomáhají zaměstnáváním cizinců.

„Problémy, které mají naše země, jsou téměř stejné, ať už jde o kvalifikovanou pracovní sílu, infrastrukturu, názory na evropskou legislativu v oblasti emisí,“ uvedl na tiskové konferenci šéf slovenského svazu automobilového průmyslu Juraj Sinay.


Přečtěte si o klamavém skoku hodnoty automobilky Tesla:

Tentokrát je to jiné. Nejdražší čtyři slova v dějinách investování


Odvětví bude podle svazů čtyř středoevropských zemí čelit vícero výzvám, například v oblasti rozšíření automobilů s alternativními pohonnými jednotkami, rozvoje silniční sítě či služeb digitalizace a mobility. Svazy prostřednictvím prohlášení vybídly vlády svých zemí, aby jednaly společně s cílem posílit automobilový sektor v regionu.

Podle Wojnara český automobilový průmysl dříve v tomto roce zahájil strategickou spolupráci s českou vládou a od té doby byly učiněny první kroky. „Kolokvium, které jsme v polovině února uspořádali v Mladé Boleslavi…, bylo proto, abychom všechny přesvědčili o tom, že je velká potřeba konzistentních jednání, aby všichni pochopili, že trendy jako elektromobilita, digitalizace jsou zde,“ řekl Wojnar.

Automobilový průmysl patří mezi důležité sektory ekonomik zemí střední Evropy. V regionu V4 bylo loni vyrobeno 3,65 milionu automobilů, tedy asi čtvrtina z celkové produkce vozidel v Evropě. Slovensko a Česká republika se v přepočtu na obyvatele řadí na špici světového žebříčku ve výrobě aut.

Přečtěte si více o dění v automobilovém průmyslu:

Škoda chce do roku 2025 prodávat čtvrtinu aut na elektřinu

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony

Britský ministr žádá náhrady pro majitele problémových škodovek



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (1)
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Auta
Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou…
Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Technologie
Jaký bude výkon architektury AMD Zen 2? IPC by se prý mohlo zlepšit o zhruba 13 %
Apple dá sbohem Intelu. Do Maců prý od roku 2020 bude instalovat vlastní čipy
Intel chystá velkou reorganizaci továren. Rozdělí se na tři části, jejich šéf odejde
Google slibuje revoluci. Digitální zoom v Pixelu 3 má být srovnatelný s optickým
Prohlížeč Seznam.cz synchronizuje otevřené stránky a překládá v pěti jazycích
Hry pro příležitostné hráče