Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Audi chystá už druhý elektromobil, dieselu se ale nevzdá

27. června 2017, 12:46 - dah
27. června 2017, 12:46

Audi bude od roku 2019 v Bruselu vyrábět druhý elektromobil, čtyřdveřový model kategorie Gran Turismo. Výrobce přesto upozorňuje, že si i nadále v programu bude držet dieselový motor. „Byl by jen těžko nahraditelný. Věříme mu,“ vzkazuje Audi.

Audi bude od roku 2019 v bruselské automobilce vyrábět svůj druhý bateriemi poháněný automobil. Čtyřdveřové, sportovně laděné GT s názvem e-tron Sportback. První kusy mají sjet z pásu už v roce 2018.

„Ukazujeme tím, že to Audi s tématem elektromobility myslí vážně,“ podotkl k chystanému modelu šéf výroby Hubert Waltl s tím, že druhý elektromobil příhodně vytíží závod v Bruselu. E-tron vychází z designové studie představené na autosalonu v Šanghaji.


Přečtěte si o zastřené budoucnosti konvenčních motorů:

Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory


Během devíti let mají čtvrtinu všech prodaných Audi představovat elektromobily. Tento úkol uložil šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller celé skupině.

Víra v „nejšpinavější“ motor

Nový šéf techniků Audi Peter Mertens ujišťoval časopis Auto motor und sport, že zmíněný poměrně velký elektromobil automobilce přinese zisk. „Marže ještě nedosahují úrovně obvyklé u konvenčně poháněných modelů, ale vydělávat na něm i tak budeme.“

Vedle elektromobilů se Audi hodlá – i vzhledem k emisním normám - nadále držet také vznětových motorů. „Věříme Dieselu. Tečka,“ prohlásil Mertens ve stejný týden, kdy aktivisté ze sdružení Deutsche Umwelthilfe označili Audi A8 za osobní auto s naftovým motorem s nejvyššími emisemi oxidů dusíku. „Těžko by jej šlo nahradit. Jakmile doladíme zplodiny, ukáže se, že diesel je nejlepší koncept k plnění budoucích emisních limitů,“ dodal.

Více o čtyřech kolech na autobible.cz

Související články:

Jak se vyvíjí podíl dieselů v Evropě? Od roku 2011 pomalu klesá

Volkswagen nabídne dodatečnou záruku na auta dotčená aférou dieselgate

VW spouští s čínským partnerem projekt za 17,4 miliardy. Ročně vyrobí sto tisíc elektromobilů



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Auta
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale…
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte
Technologie
Nový výrobce pamětí Flash pro SSD. Macronix chystá 3D NAND, která bude o 30 % levnější
Asus ROG Strix Fusion 700: bezdrátová sluchátka pro hráče (uživatelská recenze)
Další kontroverze CCleaneru. Aktualizoval se, ačkoli jste mu to zakázali
Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem
Nový ARM procesor pro servery jde na trh: 32jádra Ampere eMAG budou v serverech Lenovo
Hry pro příležitostné hráče