Audi A8: limuzína, která sleduje okolí

30. dubna 2010, 14:02 - Erich Handl
30. dubna 2010, 14:02

Špičku velkých manažerských vozů tvoří poslední desetiletí tři limuzíny. Jde o Mercedes-Benz třídy S, BMW třídy 7 a Audi A8. Posledně jmenovaný vůz nyní přichází k českým prodejcům v nejnovější verzi.

Autor: Audi

Audi A8 se vyrábí od roku 1994, kdy vůz navázal na předchozí modely 100 a 200. Už první generace se stala hitem mezi manažery. Karoserie pět metrů dlouhé limuzíny byla vyrobena z hliníku za použití hliníkového příhradového rámu, který značně snižuje hmotnost vozu, zvyšuje tuhost karoserie a v neposlední řadě nepodléhá korozi. Původně začínala nabídka se dvěma benzinovými motory, později se přidala celá paleta agregátů od šestiválců po dvanáctiválce.

Letošní generace, poprvé představená na konci loňského roku v Miami, se ukázala českým novinářům v polovině dubna v Mariánských Lázních. Svoji první testovací jízdu tu absolvoval i týdeník Profit. Jaké to bylo?

Nová „áosmička“ už nevypadá robustně, má oproti předchůdci sportovnější tvary. Připomíná trochu přerostlé Audi A4. Navzdory tomu je o 130 milimetrů delší než předchůdce (celkem 5267 milimetrů). Šířka vozu zůstala nezměněna (1949 mm) a výška vzrostla o nepatrné 2 milimetry. V nabídce motorů jsou zatím dva agregáty, my jsme vyzkoušeli vidlicový osmiválec s objemem 4,2 litru. Jeho 272 kilowattů nám při rozjezdu dávalo pocit startu v kosmické lodi, z klidu na 100 km/h jsme mohli zrychlit za 5,7 sekundy. Jízda byla tichá a komfortní, kombinovaná spotřeba paliva přitom nepřesáhla 9,5 l/100 km, což představuje snížení o 1,4 litru/km oproti předchozí verzi. Může za to i fakt, že jako jediná ve své třídě nabízí limuzína osmistupňový automat. Interiér má nové exkluzivní prvky, mimo jiné řadicí páku, která evokuje ovladače luxusních jachet.

„Zřejmě největší pokrok ale přináší A8 v oblasti informačního systému MMI,“ řekl v Mariánských Lázních šéf značky Petr Neústupný. „Tento Multi Media Interface dokáže sledovat situaci před autem i za ním a podle toho automaticky přizpůsobovat režim jízdy. Využívá k tomu kamer, radaru i ultrazvuku a dokáže ve tmě před autem najít objekt vyzařující teplo, například přecházejícího člověka,“ slíbil Neústupný. Podle něj je MMI schopen stahovat dopravní informace ze systému GPS a využívat je ve prospěch řidiče. Škoda jen, že tento systém zatím neumí komunikovat v češtině.

Ceny nového Audi A8 začínají na 2 336 600 korunách s DPH, importér již eviduje 82 objednávek od českých klientů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít