Asko Kovo outsourcuje internet

30. srpna 2004, 00:00 - JAKUB TUREK
30. srpna 2004, 00:00

Firma Asko Kovo v České Kamenici vyrábí nerezové autodoplňky. Zaměstnává 15 zaměstnanců a obchoduje také přes internet. V současné době využívá outsourcingu především v informačních technologiích. Podle obchodního šéfa Pavla Duchka si firma nejprve dělala svoje stránky sama.

Pak jejich tvorbu zadala externí firmě a nyní se již může spolehnout na outsourcované fungování firemní prezentace i elektronického obchodu, který se úspěšně rozběhl v tomto roce. Mít web plně pod kontrolou umožňuje především důvěra k externí firmě, ale také možnost okamžitého vstupu do databáze elektronického obchodu a online statistiky pohybu návštěvníků na firemních stránkách. „Celou historii našich zákazníků včetně fakturace a všech objednávek najdeme kdykoli v redakčním systému našeho e-shopu,“ uzavírá Pavel Duchek. Webhosting je anglické označení pro ukládání dat. Firma nemusí pořizovat jednoúčelový drahý počítač na provoz svých internetových stránek, protože ho má provozovatel webhostingu a ukládá na něj stovky či tisíce internetových stránek. Střední firma za uložení dat, přístup do jednoduché databáze a počítadlo návštěvníků zaplatí obvykle od dvou do deseti tisíc korun za rok. Správa webu sestává z jednoduchého pronajmutí redakčního systému nebo z kompletní péče o internetovou stránku. První možnost předpokládá, že do předem určených kolonek doplňují zaměstnanci firmy potřebné údaje, aktualizují je a jsou odpovědní za obsah stránek. Správce dohlíží na technický chod systému a případně řeší softwarové havárie. To přijde na dva až tři tisíce korun měsíčně. Plnohodnotná správa webu zahrnuje veškerou starost o aktualizaci stránky. Správce má na starosti vše od technického chodu, přes grafiku až po obsah, nebo třeba fakturaci internetového obchodu. Firmu o pár zaměstnancích taková správa vyjde na jeden až deset tisíc korun za měsíc. Na hranici outsourcingu a nákupu služeb se pohybuje sledování zákazníků na firemním webu. Zvláště pokud je firma zaměřená na prodej, je pro ni nezbytné, aby věděla, kam se zákazníci dívají, co tam vidí a jestli jsou s tím spokojeni. Profesionální „sledovací“ systémy vyjdou na jeden až pět tisíc korun měsíčně. Nejznámější z nich je iDOT. Na internetu ovšem pracují i veřejné systémy jako Toplist nebo Navrcholu, jejichž základní služby jsou zdarma a teprve za využívání jejich nadstavby se platí. Detailní informace z nich lze získávat za ceny okolo dvou tisíc korun za měsíc.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít