Asi šestina českých kamionů není připravena na mýto v Německu

28. prosince 2004, 00:00 - ČTK
28. prosince 2004, 00:00

Zhruba šestina z 12.000 tuzemskýchkamionů, které pravidelně jezdí do Německa, není vybavenajednotkami pro automatické odečítání elektronického mýta natamních dálnicích.

Německo přitom začne elektronické mýto vybíratjiž od 1. ledna. ČTK to dnes řekl mluvčí tuzemského sdruženíautodopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Chyba je podle něho na obou stranách. Německé sdružení TollCollect, které výběr mýta zajišťuje, začalo žádosti vyřizovatpozdě a někteří čeští dopravci o registraci požádali na posledníchvíli, dodal Felix.

Podle Felixe provádí v tuzemsku montáž palubních jednotek,které zajišťují družicové snímání polohy kamionu a tím i výpočetmýta, 29 autorizovaných servisů. Ty nejsou schopné do konce rokuvšechny žadatele uspokojit. Řidiči kamionů bez palubní jednotkybudou muset přiznání k mýtnému provádět manuálně u některého zezhruba 3500 terminálů, které jsou umístěny u vjezdů a výjezdů zdálnic. Terminály by měly s řidiči komunikovat i v češtině.

Montáž palubní jednotky do vozidla stojí od 6000 do zhruba8000 korun. Za samotný přístroj dopravce neplatí, protože tenzůstává majetkem firmy Toll Collect.

Němečtí dopravci i autoklub ADAC se obávají front, které sena začátku ledna podle nich budou tvořit před terminály promanuální výběr mýtného, tedy i u pump a na hraničních přechodech. Mýtné budou platit nákladní vozy nad 12 tun, průměrná platbaje 12,4 eurocentu na kilometr. Dohlížet na platby bude 500kontrolorů Spolkového úřadu pro přepravu zboží. Mýtné by měloněmeckému státnímu rozpočtu přinést přes dvě miliardy eur ročně.

Poplatky lze platit buď pomocí palubní jednotky zabudované vnákladním automobilu, manuálně u terminálů, nebo před jízdouprostřednictvím internetu. Při použití palubních jednotek probíhávyúčtování jednou měsíčně.

Systém měl fungovat od srpna 2003, technické problémy si aleněkolikrát vyžádaly jeho odsun. Konsorciu Toll Collect, kterésdružuje německé firmy Deutsche Telekom, Daimler Chrysler afrancouzskou Cofiroute, hrozilo i vypovězení smlouvy státem.

V ČR se s výběrem elektronického mýta orientačně počítá odroku 2006. Odborníci však jsou k tomuto termínu skeptičtí. Vládaby měla o vypsání soutěže na dodavatele rozhodovat v lednu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Cnews FM: Sžili jsme se s Firefoxem Quantum, nebo jsme ho vyhodili z okna? [podcast]
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít