Apetit spotřebitelů nepolevuje, maloobchod pokračuje v růstu

06. května 2016, 10:21 - try
06. května 2016, 10:21

Tržby v maloobchodě bez aut v březnu zpomalily meziroční růst na 5,1 procenta z únorového růstu o 8,5 procenta. Vývoj ovlivnil rozdílný počet pracovních dní a to, že loni nakupovali lidé na Velikonoce v dubnu, letos v březnu. Při zohlednění vlivu rozdílného počtu pracovních dnů růst dosáhl 4,3 %. Více než před rokem lidé utratili hlavně za potraviny a v internetových a zásilkových obchodech. Analytici předpovídají obchodníkům dobrý rok.

„Vyšší počet pracovních dnů a Velikonoce, které letos připadly na březen, stály zejména za nadprůměrným nárůstem tržeb za potraviny. Rostoucí mzdy a klesající nezaměstnanost umožňují spotřebitelům dopřávat si více než v předchozích letech,“ okomentoval čísla expert na maloobchod ze společnosti PwC Audit Pavel Kulhavý.

Jak dále zdůraznil, více než pětinový nárůst tržeb na internetu potvrzuje trend přesunu stále více Čechů do on-line prostředí, kam směřuje i řada velkých kamenných prodejců.

Hrozby vidím zejména v silné konkurenci, kde nejčastější zbraní je sleva

„Rostoucí ekonomika a spotřebitelský optimismus by letos mely zajistit obchodníkům dobrý rok. Hrozby vidím zejména v silné konkurenci, kde nejčastější zbraní je sleva, což způsobuje, že rostoucí tržby ne vždy znamenají rostoucí zisky,“ uzavřel Kulhavý.

„Zapomenout nemůžeme ani na pro spotřebitele pozitivní vývoj cen v obchodech. Podle statistického úřadu totiž aktuálně ceny na pultech obchodů klesají o 2,6 procenta a to rozhodně pozitivně ovlivňuje i chuť nakupovat. Ostatně na růstu prodejů pohonných hmot je to vidět asi nejjasněji,“ přidal postřeh analytik ČSOB Petr Dufek.

Letos sázíme na růst 6,5 procenta

„Loni rostly tržby v maloobchodě o necelých šest procent. Letos sázíme na růst 6,5 procenta. A to díky růstu mezd, slabé inflaci a nízké nezaměstnanosti. První polovina roku by měla být lepší, než druhá. Ekonomika se totiž bude v průběhu roku ochlazovat,“ předpověděla ředitelka společnosti Next Finance Markéta Šichtařová.


Přečtěte si:

Jedna z největších sítí prodejen s dostupnou luxusní módou nově na trhu

Tesco se dostalo z hluboké ztráty, za poslední rok je v zisku


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 tipů, proč se vyplatí operativní leasing
Prodám auto. Zn.: rychle a výhodně
Může vás šéf nutit, abyste zůstali v práci přesčas?
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Auta
„Zóna 30“ přinesla více smrtelných nehod a zranění.…
Motor Mercedesu pro formuli 1 je blízko překročení hranice 1000 koní
I nástupce Subaru WRX STI dostane hybridní pohon. Ale hlavně kvůli dynamice
Nový Volkswagen Touareg se představí v dubnu v Číně. Bude to hybrid
Test Range Rover Velar D300: Takhle má vypadat SUV
Technologie
Čínské firmy pokoušející se o výrobu pamětí DRAM čelí obviněním z krádeže technologií
„Kinect“ v mobilech neuspěl. Google pohřbí nadějnou technologii Tango
Nový život pro starý router. Český Turris za korunu můžete vybavit Wi-Fi 802.11ac
Vědci vytvořili nejmenší vánoční přání. Na poštovní známku by se jich vešlo 200 milionů
Hodnota všech kryptoměn je 30krát vyšší než na začátku roku
Hry pro příležitostné hráče