anketa

17. března 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín, kubin@profit.cz
17. března 2003, 00:00

Děláte si průzkum trhu vlastními silami? Pokud ano, co při něm sledujete především? Zadali jste někdy průzkum trhu externě? Jan Lojkásek IN-EL, s. r. o., Praha Průzkum trhu si děláme sami, protože (ať již já nebo kolegové) se pohybujeme v terénu.

Děláte si průzkum trhu vlastními silami? Pokud ano, co při něm sledujete především? Zadali jste někdy průzkum trhu externě?

Jan Lojkásek IN-EL, s. r. o., Praha

Průzkum trhu si děláme sami, protože (ať již já nebo kolegové) se pohybujeme v terénu. Jsme vlastně servisní organizací - informačním centrem pro Elektrotechnický svaz český, a tak jsme v neustálém kontaktu s lidmi z oboru. Na webu máme diskuzní stránku, z níž rovněž vyplývají poznatky o tom, co je na trhu žádané - ať již se jedná o odborné publikace či přednášky, školení.

Petr Lapačka Eurotherm Tábor

Průzkum trhu je naše slabší stránka - děláme si ho sami a lze říct, že málokdy. Vycházíme často z toho, s čím se setkáváme při výběrových řízeních apod. Jsou to tedy spíše informace o konkurenci, než o zákaznících. Průzkumem trhu není pověřen nikdo speciálně, dělají ho spíše jednatelé - tedy já a kolega, kteří jsme spolumajiteli firmy, která má celkem 25 lidí. Rádi bychom situaci v této oblasti změnili, ale je třeba také vidět, že působíme ve specifickém oboru teplárenství, takže zákazníky většinou známe, sledujeme připravované investice, k účasti na výběrových řízeních býváme často vyzváni. Plošný průzkum trhu pro nás není aktuální, protože specifika oboru je jednoznačná a firmy v něm působící jsou známé.

Tomáš Bílý Bramon, s. r. o., Kladno

Průzkum trhu děláme vlastními silami - v podstatě jej dělá každý, kdo se zabývá prodejem. Máme čtyři stálé zaměstnance a dále samostatné obchodní zástupce. Právě obchodní zástupci přinášejí řadu informací, především o cenách a sortimentu konkurence. Nejvíce používáme internet, na němž sledujeme především konkurenci. Průzkum u zákazníků - mapování jejich poptávky, o jaké zboží a s jakými parametry mají především zájem, dělají opět obchodníci. Důkladnější vyhodnocování těchto informací a přijímání rozhodnutí, jak budeme podle získaných poznatků postupovat dál, pak děláme především na valné hromadě firmy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Vyšel Vivaldi 1.13. Vylepšuje stahování a práci desítkami listů
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít