Ani sousto nazmar. Iniciativy se snaží bojovat proti plýtvání jídlem - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Ani sousto nazmar. Iniciativy se snaží bojovat proti plýtvání jídlem

,
Ani sousto nazmar. Iniciativy se snaží bojovat proti plýtvání jídlem
Zdroj: Archiv

Iniciativ na záchranu nevyužitého jídla rychle přibývá, snaží se pomáhat i zavřeným restauracím.

Na počátku stál nápad, jak zamezit plýtvání nevydaným jídlem v restauracích, například z obědových menu. Dnes Jakub Henni a Michaela Gregorová stojící za aplikací Nesnězeno pomáhají zajistit stravu pro zdravotníky, seniory či lidi bez domova. Rychle tak v době koronakrize a s ní souvisejících opatření našli jiné využití pro svou platformu, která s fungujícími stravovacími zařízeními stojí a padá.

Za normálních podmínek aplikace propojuje restaurace, kterým v daný den zbylo jídlo, se zákazníky, kteří si naopak z jakéhokoli důvodu nechtějí vařit. Ti díky platformě ušetří nejméně 30 procent z původní ceny a podnikům se zas zvýší tržby. A především - zamezí se zbytečnému vyhazování pokrmů. Teď však své síly napnula k prodeji stokorunových poukázek, kterými mohou lidé dobrovolně přispět zmíněným skupinám a současně gastropodnikům pomáhají překlenout náročné období.

Dvojice mladých podnikatelů se při své snaze spojila hned s několika neziskovými organizacemi a nejčerstvěji také s logistickým startupem DoDo, který díky dobrovolníkům pomáhá věnované jídlo rozvážet. Jen v posledních dnech se tak díky této iniciativě rozdalo a rozvezlo jídlo za více než 300 tisíc korun z dobrovolných darů.

Nebát se přizpůsobit

Nesnězeno se tak stalo jedním z nejviditelnějších příkladů, jak rychle lze své podnikání přizpůsobit nečekaným okolnostem.

Vedle možnosti pomáhat se aplikace doslova ze dne na den změnila v ryze objednávkový systém. „Přemýšleli jsme, jestli můžeme nějakým způsobem restauracím pomoct. Zjistili jsme, že jsme pro ně platforma, kde můžou bezkontaktně prodávat, a tak jsme se…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje