Ani sedan, ani kombík

29. srpna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
29. srpna 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - FIAT CROMA Italská dílna nabídla další stroj, který se hodí jak k podnikání, tak jako soukromé auto. Jde o novou verzi Fiatu Croma, která je něčím mezi sedanem a kombíkem. V nejlevnější verzi se prodává za 649 000 korun.

VYZKOUŠELI JSME - FIAT CROMA Italská dílna nabídla další stroj, který se hodí jak k podnikání, tak jako soukromé auto. Jde o novou verzi Fiatu Croma, která je něčím mezi sedanem a kombíkem. V nejlevnější verzi se prodává za 649 000 korun.

Nejlevnější verze s benzinovým motorem 1.8 ale zatím není v České republice k dispozici, proto jsme vyzkoušeli silnější variantu 2.2 s manuálním řazením, která se prodává za 659 000 korun. V nabídce jsou pak ještě dva motory, kdo chce jezdit s naftovým 2.4 multijetem, musí zaplatit plných 894 tisíc.

Croma má oživit jméno někdejšího sedanu střední třídy, který se vyráběl v letech 1985 až 1996. Tehdy jich Italové vyprodukovali více než 450 tisíc kusů. Vůz byl tenkrát dokonce světovým rekordmanem, v roce 1986 nabídl jako první dieselový motor s přímým vstřikováním.

Nový Fiat ale tu předešlou verzi v ničem nepřipomíná. Výrobce jej označuje jako Comfort Wagon, tedy automobil na pomezí sedanu a kombi. Vůz nabízí poměrně komfortní interiér s bohatým prostorem nad hlavami cestujících. Auto se kromě jiného vyznačuje jednou z nejprofit větších prosklených ploch ve svém segmentu. Jinak je ale nenápadné a má jednu nevýhodu - nabízí pouze jeden typ pětidveřové karosérie o délce 4,75 metru, šířce 1,77 metru a výšce 1,6 metru. Není tedy na výběr z více modifikací, jako u konkurence.

STARTY SE SPOJKOU Kabina je komfortní, místa pro nohy spousta vpředu i vzadu. Palubní deska je přehledná, řazení přesné. Poněkud zvláštní je skutečnost, že startovací klíček je umístěn na středovém panelu mezi sedadly, nikoli pod volantem. A co je hodně netradiční - při startování je třeba sešlápnout spojku, jinak motor nenaskočí. Je to podobné jako u automatu, s tím rozdílem, že tam se šlape na brzdu. Pro podnikání je důležitý kufr. Například nový Fiat má tento prostor variabilní od 500 do 1610 litrů. Vybrané konfigurace jeho výbavy přitom nabízejí novátorský modulární systém. Jinými slovy - prostor pro zavazadla se přizpůsobuje různým potřebám. HOUPAVÁ JÍZDA Jaká je croma na silnici? Je to pohodlné nehlučné plynutí po silnici, s dost velkým houpáním v zatáčkách. Croma nezapře, že je postavena na podvozku Opelu Vectra. Náš benzinový motor 2.2 o výkonu 110 kilowattů byl dost živý, pěkně se točil od spodu, ale zase to nebylo žádné dělo. Kdo požaduje výkon, musí si připlatit za výše zmíněný multijet. Tento pětiválec má výkon 149 kilowattů a je kombinovaný se šestistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje sekvenční řazení. Nová croma spojuje tyto výkony s poměrně bohatou výbavou. Řadí se sem například ESP, xenonové světlomety, velká zpětná zrcátka, dohromady devět airbagů a hi-fisystém s osmi reproduktory. Dále systém Cruise Control se sekvenční automatickou převodovkou a čtyři speciální typy litých kol o rozměru 16 nebo 18 palců. Za větší část těchto vymožeností se ale připlácí. PŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ

Nový Fiat má variabilní kufr. V základu má 500 litrů, ale jde zvětšit až na 1610 litrů. Vybrané konfigurace jeho výbavy přitom nabízejí novátorský modulární systém. Jinými slovy - prostor pro zavazadla se přizpůsobuje různým potřebám.

NEPŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ

Croma nabízí pouze jednu karoserii, nelze si vybírat mezi různými variantami, jako u většiny konkurentů.

TECHNICKÉ ÚDAJE

 Typ karoserieComfort Wagon 
 Motor benzinový čtyřválec 
 Objem válců 2,2 litru 
 Max. výkon110 kW 
 Max. rychlost210 km/hod 
 Spotřeba (průměr)8,6 litru 
 Kufr (základ)500 litrů 
 Cena659 000 Kč 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Retro: Preston Tucker byl Elon Musk své doby. Z jeho auta…
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Technologie
Jak je to s opravami chyby Spectre. Aktualizace mikrokódu, operačního systému a důsledky
Letí na vás raketa! Chyba operátora poplašného softwaru způsobila na Havaji paniku
Cnews FM: Prodali byste svou digitálně vlastněnou hru? Robot Cache to umožní [podcast]
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
Hry pro příležitostné hráče