Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Nezaměstnanost je nízká, poptávka po personalistech vysoká

Nezaměstnanost v ČR se už spoustu měsíců drží na minimu. Od roku 2014 s občasnými výkyvy…

Oslavy výročí vzniku ČSR potrvají celý měsíc od 28. září

Národní oslavy 100 let Československa začnou 28. září znovuspuštěním staroměstského…

Průlom v pohledu na alternativní medicínu

Informace o předání petice na podporu biotroniky do Poslanecké sněmovny a Senátu…

Ani sedan, ani kombík

29. srpna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
29. srpna 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - FIAT CROMA Italská dílna nabídla další stroj, který se hodí jak k podnikání, tak jako soukromé auto. Jde o novou verzi Fiatu Croma, která je něčím mezi sedanem a kombíkem. V nejlevnější verzi se prodává za 649 000 korun.

VYZKOUŠELI JSME - FIAT CROMA Italská dílna nabídla další stroj, který se hodí jak k podnikání, tak jako soukromé auto. Jde o novou verzi Fiatu Croma, která je něčím mezi sedanem a kombíkem. V nejlevnější verzi se prodává za 649 000 korun.

Nejlevnější verze s benzinovým motorem 1.8 ale zatím není v České republice k dispozici, proto jsme vyzkoušeli silnější variantu 2.2 s manuálním řazením, která se prodává za 659 000 korun. V nabídce jsou pak ještě dva motory, kdo chce jezdit s naftovým 2.4 multijetem, musí zaplatit plných 894 tisíc.

Croma má oživit jméno někdejšího sedanu střední třídy, který se vyráběl v letech 1985 až 1996. Tehdy jich Italové vyprodukovali více než 450 tisíc kusů. Vůz byl tenkrát dokonce světovým rekordmanem, v roce 1986 nabídl jako první dieselový motor s přímým vstřikováním.

Nový Fiat ale tu předešlou verzi v ničem nepřipomíná. Výrobce jej označuje jako Comfort Wagon, tedy automobil na pomezí sedanu a kombi. Vůz nabízí poměrně komfortní interiér s bohatým prostorem nad hlavami cestujících. Auto se kromě jiného vyznačuje jednou z nejprofit větších prosklených ploch ve svém segmentu. Jinak je ale nenápadné a má jednu nevýhodu - nabízí pouze jeden typ pětidveřové karosérie o délce 4,75 metru, šířce 1,77 metru a výšce 1,6 metru. Není tedy na výběr z více modifikací, jako u konkurence.

STARTY SE SPOJKOU Kabina je komfortní, místa pro nohy spousta vpředu i vzadu. Palubní deska je přehledná, řazení přesné. Poněkud zvláštní je skutečnost, že startovací klíček je umístěn na středovém panelu mezi sedadly, nikoli pod volantem. A co je hodně netradiční - při startování je třeba sešlápnout spojku, jinak motor nenaskočí. Je to podobné jako u automatu, s tím rozdílem, že tam se šlape na brzdu. Pro podnikání je důležitý kufr. Například nový Fiat má tento prostor variabilní od 500 do 1610 litrů. Vybrané konfigurace jeho výbavy přitom nabízejí novátorský modulární systém. Jinými slovy - prostor pro zavazadla se přizpůsobuje různým potřebám. HOUPAVÁ JÍZDA Jaká je croma na silnici? Je to pohodlné nehlučné plynutí po silnici, s dost velkým houpáním v zatáčkách. Croma nezapře, že je postavena na podvozku Opelu Vectra. Náš benzinový motor 2.2 o výkonu 110 kilowattů byl dost živý, pěkně se točil od spodu, ale zase to nebylo žádné dělo. Kdo požaduje výkon, musí si připlatit za výše zmíněný multijet. Tento pětiválec má výkon 149 kilowattů a je kombinovaný se šestistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje sekvenční řazení. Nová croma spojuje tyto výkony s poměrně bohatou výbavou. Řadí se sem například ESP, xenonové světlomety, velká zpětná zrcátka, dohromady devět airbagů a hi-fisystém s osmi reproduktory. Dále systém Cruise Control se sekvenční automatickou převodovkou a čtyři speciální typy litých kol o rozměru 16 nebo 18 palců. Za větší část těchto vymožeností se ale připlácí. PŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ

Nový Fiat má variabilní kufr. V základu má 500 litrů, ale jde zvětšit až na 1610 litrů. Vybrané konfigurace jeho výbavy přitom nabízejí novátorský modulární systém. Jinými slovy - prostor pro zavazadla se přizpůsobuje různým potřebám.

NEPŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ

Croma nabízí pouze jednu karoserii, nelze si vybírat mezi různými variantami, jako u většiny konkurentů.

TECHNICKÉ ÚDAJE

 Typ karoserieComfort Wagon 
 Motor benzinový čtyřválec 
 Objem válců 2,2 litru 
 Max. výkon110 kW 
 Max. rychlost210 km/hod 
 Spotřeba (průměr)8,6 litru 
 Kufr (základ)500 litrů 
 Cena659 000 Kč 

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zpřísnění pravidel pro poskytování úvěrů se blíží. Lidé se předzásobují
Výpočet důchodu v roce 2019
Komunální a senátní volby: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Jak na "novou" hypotéku dosáhnou lidé s minimální či průměrnou mzdou?
Taky už vám přišel spam, že si vás někdo natočil?
Auta
Jaká auta jsou nejlepší na tahání karavanů a přívěsů? Volvo…
Volvo V60 Cross Country: Švédské kombi přichází ve verzi, která míří proti Audi A4 Allroad
Právě vychází časopis Auto motor a sport 10/2018
Automobilka Lotus nemůže najít své první auto. Žádá proto o pomoc každého z vás
Co ukáže Škoda v Paříži? Vision RS, Kodiaq RS, Karoq Sportline i Alexu
Technologie
T-Mobile brzdí naděje, že by optiku stavěl v každé vesnici
Konzole ≠ gamepad. Microsoft bude na Xboxu podporovat i myš a klávesnici
Debaty o tom, zda je sestavení 17763 finální. Vyjde Windows 10 v1809 začátkem října?
Vivaldi 2.0 přichází. Konečně umí synchronizovat nastavení
Mi 8 Lite přichází. Xiaomi svůj klon iPhonu X okořenilo špetkou Huaweie
Hry pro příležitostné hráče