Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

OVB - Rok 2008 vs. 2018: Další krize může být pro Evropu ještě hlubší

Možná už to mnozí zapomněli, ale finanční krize naplno vypukla před více než deseti lety.…

Ministryně Nováková: Účastí na CIIE naše práce s českými firmami nekončí, ale teprve začíná

Česká republika se zúčastnila akce China International Import Expo (CIIE) v elitní…

Doručovací služby nezvládají nápor před Vánoci. Poradíme, jak balík doručit s jistotou včas

Každý rok se situace opakuje. Přepravci jsou zaplaveni balíčky a nestíhají. Čas doručení…

Ani sedan, ani kombík

29. srpna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
29. srpna 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - FIAT CROMA Italská dílna nabídla další stroj, který se hodí jak k podnikání, tak jako soukromé auto. Jde o novou verzi Fiatu Croma, která je něčím mezi sedanem a kombíkem. V nejlevnější verzi se prodává za 649 000 korun.

VYZKOUŠELI JSME - FIAT CROMA Italská dílna nabídla další stroj, který se hodí jak k podnikání, tak jako soukromé auto. Jde o novou verzi Fiatu Croma, která je něčím mezi sedanem a kombíkem. V nejlevnější verzi se prodává za 649 000 korun.

Nejlevnější verze s benzinovým motorem 1.8 ale zatím není v České republice k dispozici, proto jsme vyzkoušeli silnější variantu 2.2 s manuálním řazením, která se prodává za 659 000 korun. V nabídce jsou pak ještě dva motory, kdo chce jezdit s naftovým 2.4 multijetem, musí zaplatit plných 894 tisíc.

Croma má oživit jméno někdejšího sedanu střední třídy, který se vyráběl v letech 1985 až 1996. Tehdy jich Italové vyprodukovali více než 450 tisíc kusů. Vůz byl tenkrát dokonce světovým rekordmanem, v roce 1986 nabídl jako první dieselový motor s přímým vstřikováním.

Nový Fiat ale tu předešlou verzi v ničem nepřipomíná. Výrobce jej označuje jako Comfort Wagon, tedy automobil na pomezí sedanu a kombi. Vůz nabízí poměrně komfortní interiér s bohatým prostorem nad hlavami cestujících. Auto se kromě jiného vyznačuje jednou z nejprofit větších prosklených ploch ve svém segmentu. Jinak je ale nenápadné a má jednu nevýhodu - nabízí pouze jeden typ pětidveřové karosérie o délce 4,75 metru, šířce 1,77 metru a výšce 1,6 metru. Není tedy na výběr z více modifikací, jako u konkurence.

STARTY SE SPOJKOU Kabina je komfortní, místa pro nohy spousta vpředu i vzadu. Palubní deska je přehledná, řazení přesné. Poněkud zvláštní je skutečnost, že startovací klíček je umístěn na středovém panelu mezi sedadly, nikoli pod volantem. A co je hodně netradiční - při startování je třeba sešlápnout spojku, jinak motor nenaskočí. Je to podobné jako u automatu, s tím rozdílem, že tam se šlape na brzdu. Pro podnikání je důležitý kufr. Například nový Fiat má tento prostor variabilní od 500 do 1610 litrů. Vybrané konfigurace jeho výbavy přitom nabízejí novátorský modulární systém. Jinými slovy - prostor pro zavazadla se přizpůsobuje různým potřebám. HOUPAVÁ JÍZDA Jaká je croma na silnici? Je to pohodlné nehlučné plynutí po silnici, s dost velkým houpáním v zatáčkách. Croma nezapře, že je postavena na podvozku Opelu Vectra. Náš benzinový motor 2.2 o výkonu 110 kilowattů byl dost živý, pěkně se točil od spodu, ale zase to nebylo žádné dělo. Kdo požaduje výkon, musí si připlatit za výše zmíněný multijet. Tento pětiválec má výkon 149 kilowattů a je kombinovaný se šestistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje sekvenční řazení. Nová croma spojuje tyto výkony s poměrně bohatou výbavou. Řadí se sem například ESP, xenonové světlomety, velká zpětná zrcátka, dohromady devět airbagů a hi-fisystém s osmi reproduktory. Dále systém Cruise Control se sekvenční automatickou převodovkou a čtyři speciální typy litých kol o rozměru 16 nebo 18 palců. Za větší část těchto vymožeností se ale připlácí. PŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ

Nový Fiat má variabilní kufr. V základu má 500 litrů, ale jde zvětšit až na 1610 litrů. Vybrané konfigurace jeho výbavy přitom nabízejí novátorský modulární systém. Jinými slovy - prostor pro zavazadla se přizpůsobuje různým potřebám.

NEPŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ

Croma nabízí pouze jednu karoserii, nelze si vybírat mezi různými variantami, jako u většiny konkurentů.

TECHNICKÉ ÚDAJE

 Typ karoserieComfort Wagon 
 Motor benzinový čtyřválec 
 Objem válců 2,2 litru 
 Max. výkon110 kW 
 Max. rychlost210 km/hod 
 Spotřeba (průměr)8,6 litru 
 Kufr (základ)500 litrů 
 Cena659 000 Kč 

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak a kde sledovat zásilky ze zahraničí
Výprodeje na akciových trzích mohly způsobit algoritmy
Co můžeme čekat od kryptoměn v příštím roce?
10 případů, kdy nebudete mít nárok na slevu na děti
Hypotec?ni? sazby rostou nad 3 procenta
Auta
Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem
Lifestylový Fiat Talento Shuttle by Irmscher
Galerie: Co byste si mohli koupit, kdyby vám po Vánocích zbylo opravdu hodně peněz
Scania – komunální nástavby
Polestar 1 slibuje nadprůměrné jízdní vlastnosti. Vyrábět se začne zhruba za půl roku
Technologie
Sportem proti stárnutí. Proč je pro naše zdraví důležitý aktivní pohyb?
Snapdragon 8cx: ARM procesor pro notebooky, poprvé mířící na vyšší TDP a výkon
Grafická karta do slotu pro SSD: firma Innodisk vyrábí GPU ve formě modulu M.2
Cnews FM: Microsoft ujíždí na Chromiu a Google se (ne)loučí s Hangouts [podcast]
První trailer na Avengers: Endgame (video s CZ titulky)
Hry pro příležitostné hráče