Analýza: Hyundai už nechce být Hyundai

Jaroslav Matějka 10. listopadu 2015, 06:53  -  Jaroslav Matějka
10. listopadu 2015, 06:53

Od aut za desítky tisíc korun k luxusním limuzínám za miliony. To je cesta páté největší automobilky světa, korejského Hyundaie. Vedle aut pro masový trh bude nyní vyrábět i luxusní vozy. A to pod značkou Genesis.

Na první pohled to působí divoce. Ještě před několika roky se Hyundai pyšnil hlavně nízkou cenou svých „plastových“ vozů. Dnes kvalitu vozů středního proudu této značky nikdo nezpochybňuje. Bude ale stačit na nejvyšší ligu? Je evidentní, že Hyundai si chce ukousnout ze stále více rostoucího trhu s luxusními vozy. Prémiová auta jsou výdělečnější a jejich prodeje neklesají ani za krizí. V segmentu nehrozí ani nebezpečí ze strany stále agresivnějších čínských „lowcostových“ výrobců.

„Rozhodli jsme se stvořit novou značku té nejvyšší úrovně. Budou to auta pro mladší náročnější zákazníky,“ řekl v Soulu místopředseda společnosti Euisun Čang. Hyundai se tak vydává ve stopách Nissanu a Toyoty. Ty své prémiové značky Infiniti a Lexus představily v roce 1989. Než se však na trhu prosadily, trvalo to roky. Obě firmy přitom utratily na jejich podporu miliardy dolarů.

Rozhodli jsme se stvořit novou značku té nejvyšší úrovně. Budou to auta pro mladší náročnější zákazníky

Zvažovali tohle v korejské automobilce? Zcela jistě ano, o jejich našlapování kolem luxusního segmentu se hovoří léta. Ale co je přimělo k rozhodnutí nyní? Spíše než úspěch japonských rivalů je mohli inspirovat korejští elektroničtí obři LG a Samsung. Také ti bodovali nízkými cenami, dnes kladou důraz na styl a prestiž.

První vozy nová značka Genesis nabídne v Severní Americe, Jižní Koreji, Číně a na Blízkém východu. Budou to modely Genesis (u nás jeho cena začíná na 1,69 milionu korun) a Equus (v Česku se neprodává). Oba sedany budou upraveny, přejmenovány na G80 a G90 a zmizí z nabídky Hyundai. Do Evropy a dalších míst pak Genesis zamíří, až bude mít plnohodnotnou modelovou řadu. Ta má do roku 2020 zahrnovat sedan, sportovní kupé a dva SUV.

Do té doby si zákazníci mají zvyknout na nový název. „Když se řekne Hyundai Genesis, lidé si to spojí s modelem Elantra za 18 tisíc dolarů. A to je pak obtížné oddělit, když chcete po zákazníkovi, aby utratil 60 nebo 70 tisíc dolarů,“ říká Larry Dominique, prezident společnosti ALG.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez…
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Podruhé a lépe. Surface Book 2 je rychlejší, lépe vybavený a může být zcela tichý
Příval malých crossoverů na český trh nebere konce. Dnes dorazil Citroën C3 Aircross
Technologie
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Tip: Jak získat Windows 10 Fall Creators Update co nejdříve?
Google překvapil. Kvůli lepším fotkám navrhl vlastní procesor
Už i pevným diskem se dá špehovat, funguje jako mikrofon. Hrozba pro bezpečnost
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít