Menu Zavřít

Americký příklad

13. 8. 2010
Autor: Euro.cz

Média

BRAND24

Počet uživatelů, kteří si oblíbili videa on-line, neustále roste, a to zejména v Německu. Toho si všimli i tamní soukromé televize. Společnosti RTL Deutschland a ProSiebenSat.1 plánují vybudovat webovou mediální platformu. Na společné stránce by se měl rovněž shromažďovat obsah veřejnoprávních televizí. Takový projekt může být úspěšný, tvrdí společnost Forsa, která se zabývá analýzami trhu. Podle ní sleduje přibližně 25 milionů Němců televizi a videa na internetu. Prognóza poradenské společnosti Capgemini dokonce tvrdí, že by v roce 2013 měly příjmy z německých internetových televizí dosáhnout 800 milionů eur. To by odpovídalo ztrojnásobení trhu oproti současné situaci. Příkladem pro RTL Deutschland a ProSiebenSat.1 slouží americký centrální videportál Hulu.com, který vznikl v roce 2008 a jenž zásobuje americký trh pořady velkých televizních stanic. Hulu společně provozují mediální giganti News Corporation, Walt Disney a NBC Universal. Původně se portál financoval výhradně přes reklamu a televizní pořady a filmy poskytoval zdarma. Před několika měsíci však společnost odstartovala placenou službu Hulu Plus, která uživatelům umožňuje přístup do rozsáhlého archivu a zároveň nabízí aplikace pro iPhone a iPad. Hlavními argumenty pro internetovou televizi jsou dle výzkumu německého svazu hightech Bitkom dobrá obrazová kvalita a možnost individuálního výběru programu.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).