Alibaba vyráží dobýt Evropu. Amazonu chce odlákat prodejce, nabízí nižší poplatky - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Alibaba vyráží dobýt Evropu. Amazonu chce odlákat prodejce, nabízí nižší poplatky

,
Alibaba vyráží dobýt Evropu. Amazonu chce odlákat prodejce, nabízí nižší poplatky

Největší čínský internetový prodejce Alibaba se chystá naplno prosadit v Evropě. Za tímto účelem chce od Amazonu odlákat prodejce, kterým nabízí nižší poplatky a menší odváděné provize. Zatím však v tomto snažení není příliš úspěšný, alespoň u velkých značek.

V první vlně evropské expanze cílí Alibaba na Španělsko a Itálii, země se silnými místními značkami, a Rusko a Turecko, které spojují Evropu s Asií. Právě Španělsko je pro čínského prodejce klíčové, hlavně z toho důvodu, že do roku 2036 chce mít po celém světě dvě miliardy zákazníků, píše agentura Reuters.

Evropská platforma AliExpress nabízí španělským prodejcům nulové poplatky a provizi z prodeje si stanovila na rozmezí mezi pěti až osmi procenty. Tímto krokem je chce odlákat od Amazonu. Jednička na trhu si totiž účtuje měsíční poplatky ve výši 39 eur, k tomu vybírá i daň z prodeje a provizi nastavila na rozmezí sedm až patnáct procent. Na výhodné nabídky čínského gigantu už se nechaly nalákat tisíce malých španělských společností. Největším zářezem pro Alibabu je dohoda se sítí obchodních domů El Corte Ingles.

Velké evropské značky se ale spolupráci s Alibabou zatím spíše vyhýbají. Čínská společnost oslovila například výrobce oblečení Mango a Benetton či skupinu Tendam, příliš úspěšná však nebyla. Některé velké firmy nechtějí být spojováni s někým, kdo prodává levné napodobeniny, jiné zase čekají, kam se Alibaba vyvine a zda se jí podaří se na evropském trhu etablovat.

Šéf AliExpressu Wan Mingqiang ale věří, že navázání spolupráce s velkými jmény je jen otázkou času. Pro Reuters uvedl, že zahraniční značky potřebují čas, aby platformu čínského prodejce pochopili. AliExpress jim kromě jiného umožní i tvorbu vlastní prodejní stránky.

„AliExpress je dlouhodobě spojovaný s čínskými produkty. Je to otázka času, ale myslím, že dělá všechno pro to, aby byl vidět,“ uvedl Alvaro Dominguez, ředitel španělského výrobce kosmetiky Le Tout, který na čínské platformě začal prodávat loni. Jeho prodeje přes Amazon jsou však stále dvanáctkrát vyšší.

Policie ve službách Amazonu: strážníci propagují Bezosovy kamery

Dále čtěte:

Úspěšný vstup na hongkongskou burzu: akcie Alibaby posílily o 6,6 procenta

Technologie rozpoznávání obličeje od Amazonu umí detekovat strach. Chybovost je ale vysoká

Bezos zbohatl vykořisťováním zaměstnanců, tvrdí Ocasio-Cortezová. Amazon se brání

Amazon bude dál sloužit Pentagonu. To chce klid, vzkazuje Bezos zaměstnancům

Ohodnoťte tento článek
Diskuze