aktuálně

21. srpna 2006, 00:00 - admin
21. srpna 2006, 00:00

Malé dopravce ohrožuje nafta Kontinuálně rostoucí ceny ropy a s tím související růst cen pohonných hmot způsobují největší starosti malým a středním dopravcům. Silná konkurence na trhu dopravních firem jim nedovoluje zahrnout zvýšené náklady způsobené zvyšováním cen pohonných hmot do svých sazeb za dopravní služby.

Malé dopravce ohrožuje nafta

Kontinuálně rostoucí ceny ropy a s tím související růst cen pohonných hmot způsobují největší starosti malým a středním dopravcům. Silná konkurence na trhu dopravních firem jim nedovoluje zahrnout zvýšené náklady způsobené zvyšováním cen pohonných hmot do svých sazeb za dopravní služby. „Hospodářské výsledky těchto firem se tak zhoršují a jejich existence začíná být ohrožena,“ varuje mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Podle jeho slov je přitom drobných dopravců 80 procent ze všech podnikatelů v autodopravě. „Máme informace o tom, že zájem o zajišťování přepravy stále roste, proto by dopravci měli této situace využít a se zákazníky začít vyjednávání o zvýšení cen,“ doporučuje Felix.

Labe bude splavné až do Hamburku Od roku 2010 bude zajištěna splavnost Labe od českých hranic až do Hamburku. Počítá s tím společné prohlášení, které podepsaly české a německé ministerstvo dopravy. Na německém úseku Labe bude podle této dohody zajištěna plavební hloubka 1,60 metru z Geesthachtu u Hamburku do Drážďan a 1,50 metru z Drážďan do Schöny na českých hranicích. Garance minimální plavební hloubky v Německu tak do budoucna zajistí téměř celoroční splavnění Labe od Děčína až k přístavu Hamburk. Stejná minimální hloubka bude dosažena také na českém úseku labské vodní cesty poté, co se vybuduje plánovaný plavební stupeň v Děčíně. Na silnice půjde asi méně peněz**

Státní fond dopravní infrastruktury potřebuje v příštím roce na silniční a železniční stavby nejméně 59,5 miliardy korun. „I tak by na financování plánovaného rozsahu infrastruktury a na stavby, které jsou z části hrazeny z unijních fondů, chybělo 15 až 20 miliard,“ tvrdí ředitel fondu Pavel Švagr. Ministerstvo financí ale podle něj navrhuje fondu nižší rozpočet. Podle Švagra rezort původně přišel s limitem 42 miliard.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na…
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Technologie
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít