100 nejhodnotnějších značek světa stojí celkem dva biliony dolarů

30. dubna 2009, 00:00 - <a href="http://www.nasepenize.cz">NašePeníze.cz</a>
30. dubna 2009, 00:00

Většina značek si i přes současnou ekonomickou situaci udržela svoji hodnotu. Celková hodnota prvních 100 značek je 1,95 bilionu dolarů (oproti loňsku je nepatrný nárůst o 1,7%). Jedničkou je opět Google, Microsoft je druhý a Coca Cola postoupila poprvé na třetí stupeň.

Autor: ČTK

Žebříček BrandZ Top 100 měří hodnotu značek v dolarech a tato výsledná hodnota je kombinací finanční hodnoty značky v kombinaci s marketingovým výzkumem jejích spotřebitelů a B2B uživatelů ze studie Millward Brown BrandZ - nejrozsáhlejší studie „Brand Equity“ na světě.

„V současné celosvětově nepříznivé ekonomické situaci, kdy hodnota mnoha společností neudržitelně klesá, se značka stává ještě důležitější než kdy před tím, protože může firmě pomoci přestát těžké a nestabilní časy,“ řekla CEO společnosti Millward Brown Optimor - Joanna Seddon. „Ti, kdo nadále investují do budování značky, si zároveň budují lepší pozici pro její budoucí růst, v okamžiku, kdy se ekonomická situace začne zlepšovat, na rozdíl od těch značek, které tak nečiní, nebo tyto výdaje dokonce snižují.“

V letošním roce vstoupilo do elitní stovky celkem 15 nových značek. Pampers je nováčkem na stupni č. 31, následuje Nintendo (č.32) a Visa (č.36).

Na asijském konitnentu vládne značkám trojka firem China Mobile, ICBC, a Toyota. V Evropě ovládla přední místa firma Vodafone, Nokia a BMW. Amerika si drří na předních pozicích firmy které vedou celý žebříček a to Google, Microsoft i Coca-Cola.

Nejobdivovanější firmou v Česku je společnost Škoda Auto, která zvítězila v české anketě 11. ročníku Czech Top 100 za rok 2009. Druhé místo obsadila energetická společnost ČEZ, která loni zvítězila. Třetí místo obsadil autobusový dopravce Student Agency.

Celý žebříček

Z celého žebříčku je také možno odvodit několik základních ekonomických trendů.

Hodnota - značkám, které představují dobrý poměr kvality a ceny, se daří dobře, přičemž kvalita i cena jsou stejně důležité. Například Wal-Mart si polepšil o 19%, ALDI (+49%) a Auchan (+48%). H&M s nárůstem o 8% je jedničkou v kategorii oblečení.

Dopřát si - lidé si dopřejí své malé neřesti a slabůstky, i když je jejich osobní nebo rodinný rozpočet napjatý. Značky jako MCDonalds (+34%), Marlboro (+33%) nebo Budweiser (+23%) si zatím stojí velmi dobře.

Více na NašePeníze.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít