Zelená fuška

 Páral 13. srpna, 06:02  -  Pavel Páral
13. srpna, 06:02

Zachraňovat planetu je fuška. Nejprve jsme se dali do boje s freony, které způsobovaly ozonovou díru. Když jsme je nahradili jinými látkami, zjistili jsme, že způsobují globální oteplování. Pak jsme přišli na to, že globální oteplování způsobuje prakticky všechno. I to, když prdí stáda skotu na argentinských pampách.

Ale víc smrdí auta. Tak jsme se rozhodli, že je uděláme čistší, aby vyfukovala méně sodovkového plynu, který hrozí, že rozmrazí všechny ledovce a utopí ostrovy v moři a ve střední Evropě vyrobí poušť. Nejlépe to šlo u dieselů, a tak jsme jim zpřísňovali normy a nařídili přidávat do nafty biopalivo, které šetří neobnovitelné zdroje. Drobet se to porouchalo a lumpové výrobci biopaliv vypálili většinu deštných pralesů. Ale to nic. Když se kácí les, halt občas zařve i nějaký prales.

Jenže pak Američané vyrobili problém z toho, že dieselové volkswageny sice šetří se sodovkovým plynem, ale tak nějak to přehánějí s oxidy dusíku, které nás mohou zabít dříve a účinněji než globální oteplení. Nevadí. Vše se dá opravit. Diesely pro změnu zakážeme. Možná nás napadne i srovnat nižší spotřební daň z nafty s benzinem. V Česku s tím samozřejmě počkáme, až Babiš zvládne účetně odepsat Preol. Ale hlavně zavedeme elektromobily. Samozřejmě povinně.

Spalovací motory patří na smetiště dějin. Smrdí. Elektrárny zatím také, ale soláry a baterky to vyřeší. Že nějací prudiči melou cosi o lithiu a dalších těžkých kovech, které jsou v obnovitelné energetice nutné, ale pro živé organismy drobet toxické? Nevadí. Až to přijde, tak zakážeme elektromobily a nařídíme jezdit zase sentinelem.

Zachraňovat planetu a řídit počasí bylo, je a bude potřeba furt. Ale možná by bylo lepší zajít na nábřeží Kapitána Jaroše 7. Kdysi v tom obřím domě sídlila Státní plánovací komise, která řídila československé plánované hospodářství. Cosi, co bylo asi bilionkrát jednodušší než planeta. Už tam není. Je tam finanční úřad pro Prahu 7. Ne že by to bylo nějak o moc sympatičtější zvíře. Ale nadělá míň škody a dá se uživit. A hospodářství žije. I bez řízení a zachraňování.

Přečtěte si další komentáře Pavla Párala:

Košile dotací a náš kabát

Kopnutí do německého kotníku

Vítejte v akváriu

Lenin žije

Kašpaři


Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Neodolatelně lákavá nabídka pro dealery VW a Škoda? Hyundai…
Bateriová revoluce: Toshiba má akumulátor, který se nabije za šest minut
Opel Insignia GSi sice nemá šestiválec, ale na Ringu je o 12 sekund rychlejší než OPC
XF Sportbrake vrací Jaguar do hry velkých ředitelských kombíků
Zaspí silničáři i letos? Časem by mohlo být každoroční překvapení ze sněhu minulostí
Technologie
Adware a Defender zpomalí váš počítač nejvíce, Eset a F Secure naopak nejméně
Nákupní tip: Čtečka Kindle Paperwhite je dnes o 800 Kč levnější
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít