Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jaké jsou výhody online půjčky?

Potřebujete doplnit svůj finanční rozpočet, ale do výplaty je daleko? Nebo se objevily…

Objevte e-shop specializovaný na obalové materiály

Dnes už není nic výjimečného vlastnit e-shop či jinak prodávat věci přes internet. Má to…

Let It Roll Open Air 2019 – Rozhovor Zdeněk Souček

Suki, vlastním jménem Zdeněk Souček, je jednou z nejdůležitějších postav české drum…

Pavel Páral
Pavel Páral
Autor: Euro.cz

Tentokrát fakt doženeme a předeženeme

 Páral 19. června, 13:49  -  Pavel Páral
Pavel Páral
Pavel Páral
Autor: Euro.cz
19. června, 13:49

Praha sníží emise skleníkových plynů do roku 2035 o 45 procent a do roku 2050 na nulu. Sice nevíme, jak se to dá udělat, protože to za současné úrovně technologií není technicky možné. Kolik a koho to bude stát, taky netušíme, ale pražská vláda se na tom usnesla, tak to tak bude. Prostě to uděláme. Neříkal už tuhle větu na magistrátu někdo? Je to člověku trochu povědomé.

Každopádně jsme se dozvěděli, že za patnáct let bude jezdit v Praze polovina aut na elektriku nebo vodík, za vjezd do centra se bude platit mýto a vysadíme milion stromů za dvě volební období. To poslední se zdá být reálným cílem, když Lesy hlavního města vysadili loni čtyři sta tisíc stromků, tak na těch 125 tisíc ročně, aby to trefily, to snížit asi dokážou.

Nakonec i ta elektrická auta klapnou. Už v nich pár tisíc majetných Pražanů jezdí a ti nemajetní o ta současná přijdou na neudržovaných silnicích a poté, co se zavře magistrála a zavede mýto při vjezdu do centra, aniž by existoval vnitřní pražský okruh, se investice do osobního vozu nevyplatí. A až se nebude jezdit auty, tak ten okruh ani nebude třeba. Všichni budou jezdit na kole. Jak v Hanoji před třiceti lety. Tam to taky šlo.

Pak jak v roce 1958 může být svolán sjezd téhle členské strany ekologické internacionály. Ten na rozdíl od toho XI. komunistického před jednasedmdesáti lety konstatuje dobudování základů tentokrát nikoli socialistické, ale udržitelné společnosti, ale úplně stejně konstatuje, že vbrzku doženeme a předeženeme nejbohatší státy světa. Bude to pravda jako tehdy. A akademik Lysenko tentokrát tu šestiklasou pšenici fakt vyšlechtí.

Čtěte další komentáře Pavla Párala


Čtěte také

Coal-fired power plant, Moorburg, Hamburg, Germany

Žádný strach? Odklon od uhlí zdraží Němcům elektřinu jen o procento, tvrdí analýza

Proti katastrofickým scénářům dopadu německého rozhodnutí přestat vyrábět elektřinu z…

před 7 hodinami

 Premiér Andrej Babiš

Babiš se sešel se Zemanem. Prezidenta požádal o rychlé řešení problému s ministrem kultury

Premiér Andrej Babiš (ANO) požádal prezidenta Miloše Zemana, aby až předseda ČSSD Jan…

20. srpna 2019

Události  Ilustrační foto

Kvůli suchu a nedostatku srážek může v budoucnu klesnout HDP o 1,6 procenta, tvrdí vědci

Pokračující sucho a nedostatek srážek by v budoucnu mohlo ovlivnit pokles českého HDP až…

20. srpna 2019

Ilustrační foto

Firmy už pociťují zpomalování ekonomiky. Dopady německé recese je naplno zasáhnou za půl roku

České podniky jsou zatím v dobré kondici, ale zpomalování světové ekonomiky už začínají…

20. srpna 2019

 Těžba dřeva - ilustrační foto

Loni se vytěžilo nejvíce dříví v historii. Zisk z hektaru však propadl

Kvůli přesycení trhu se zisky v lesnictví meziročně propadly na méně než třetinu.

20. srpna 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Komentář: Pokud v Itálii nastane varianta rozpočtového provizoria, automaticky se zvýší DPH
Jak se zbavit hrabošů? Jaké jsou alternativy k jedům?
Co spadá do povinné výbavy koloběžky? A můžete s ní na chodník?
Pohne podzim s cenami plynu a elektřiny? Ptali jsme se analytiků
Komu se příští rok zvýší dávky? A kdo ostrouhá?
Auta
Polaris představuje modely pro rok 2020
Hyundai chystá ještě ostřejší i30 N, která vznikne pouze v počtu 600 kusů. Dočkáme se nového rekordu na Ringu?
Porsche Taycan ukázalo, že i ty vůbec nejlepší elektromobily pořád mohou autům z 80. let leda tak závidět
Kam až lze zajít s dosud poslední generací Focusu RS? Mountune vydoluje z motoru 2.3 EcoBoost přes 500 koní
TPCA navazuje na dlouhodobou spolupráci s HZS
Hry pro příležitostné hráče