Pomník neschopnosti

 Weikert 14. června 2016, 09:00  -  Petr Weikert
14. června 2016, 09:00

Tak drahý scénář k mizerné reality show ještě nikdo nemá. Patnáct let trvající dostavba posledního úseku dálnice D8 už stála 14 miliard korun a cena to není konečná. Vedle téhle zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu teď vstupuje do příběhu ještě jedna zajímavá novinka z regionu. Dálnice se prý nestihne postavit do konce roku, jak úřady plánovaly.

Cena pro D8

Jestli se někdy bude vybírat zpackaná stavba porevoluční éry, poslední chybějící sedmnáctikilometrový úsek D8 je horký kandidát na vítěze. Nejprve stát nakreslil trasu celé dálnice bez dostatečného vypořádání připomínek a zadal tak prvotní impuls k soudním tahanicím (a nejvíc soudů bylo právě kolem posledního úseku). Nejdelší spor trval sedm let a na konci se ukázalo, že se ztratily dokumenty, které měl soud přezkoumat, aby rozhodl, jestli je vlastně dálnice umístěna v souladu se zákonem nebo ne.


Přečtěte si další komentáře autora:

Univerzální kandidát

Jak se skauti vyhnali z Hradu

Poslední v pelotonu


Také se ukázalo, že i přes varování geologů dálnice vede nestabilním územím, kde hrozil sesuv půdy. Když ten sesuv opravdu přišel, ministerstvo dopravy tím bylo tak konsternováno, že dva a půl roku stíhalo jen nečinně přihlížet (opět data NKÚ). Mezitím nastalo ještě jedno hezké itermezzo s tunelem Kubačka, který nejdříve neměl být, pak měl a nakonec zase nebyl.

Suma sumárum - desítky žalob, patnáct let zpoždění, 11 miliard prodražení a Evropa nedala na tenhle úsek ani korunu dotace. A nyní, když se už už zdá, že je téhle tragédie konec, vstupují do ní zástupci ústeckého regionu.

Rok sem, rok tam

Podle radního Martina Kliky je plánovaný prosincový termín otevření ohrožen. Radní říká, že má k dispozici informace, které říkají, že pokud se nezačne co nejdříve sanovat celý tříkilometrový úsek kolem sesuvu, z roku 2016 se termín otevření stěhuje zase o kus dál.

Vlastně už to ani není smutná informace. Je to další kapitola do bible neschopnosti, která se píše spolu s příběhem D8 už od devadesátých let. Možná by stálo za to, aby úřady poslední úsek vzdaly, obehnaly plotem a udělaly z něj skanzen. Protože jednou nám tohle nebude nikdo věřit.

Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít