Pomník neschopnosti

 Weikert 14. června 2016, 09:00  -  Petr Weikert
14. června 2016, 09:00

Tak drahý scénář k mizerné reality show ještě nikdo nemá. Patnáct let trvající dostavba posledního úseku dálnice D8 už stála 14 miliard korun a cena to není konečná. Vedle téhle zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu teď vstupuje do příběhu ještě jedna zajímavá novinka z regionu. Dálnice se prý nestihne postavit do konce roku, jak úřady plánovaly.

Cena pro D8

Jestli se někdy bude vybírat zpackaná stavba porevoluční éry, poslední chybějící sedmnáctikilometrový úsek D8 je horký kandidát na vítěze. Nejprve stát nakreslil trasu celé dálnice bez dostatečného vypořádání připomínek a zadal tak prvotní impuls k soudním tahanicím (a nejvíc soudů bylo právě kolem posledního úseku). Nejdelší spor trval sedm let a na konci se ukázalo, že se ztratily dokumenty, které měl soud přezkoumat, aby rozhodl, jestli je vlastně dálnice umístěna v souladu se zákonem nebo ne.


Přečtěte si další komentáře autora:

Univerzální kandidát

Jak se skauti vyhnali z Hradu

Poslední v pelotonu


Také se ukázalo, že i přes varování geologů dálnice vede nestabilním územím, kde hrozil sesuv půdy. Když ten sesuv opravdu přišel, ministerstvo dopravy tím bylo tak konsternováno, že dva a půl roku stíhalo jen nečinně přihlížet (opět data NKÚ). Mezitím nastalo ještě jedno hezké itermezzo s tunelem Kubačka, který nejdříve neměl být, pak měl a nakonec zase nebyl.

Suma sumárum - desítky žalob, patnáct let zpoždění, 11 miliard prodražení a Evropa nedala na tenhle úsek ani korunu dotace. A nyní, když se už už zdá, že je téhle tragédie konec, vstupují do ní zástupci ústeckého regionu.

Rok sem, rok tam

Podle radního Martina Kliky je plánovaný prosincový termín otevření ohrožen. Radní říká, že má k dispozici informace, které říkají, že pokud se nezačne co nejdříve sanovat celý tříkilometrový úsek kolem sesuvu, z roku 2016 se termín otevření stěhuje zase o kus dál.

Vlastně už to ani není smutná informace. Je to další kapitola do bible neschopnosti, která se píše spolu s příběhem D8 už od devadesátých let. Možná by stálo za to, aby úřady poslední úsek vzdaly, obehnaly plotem a udělaly z něj skanzen. Protože jednou nám tohle nebude nikdo věřit.

Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít