Mužům se vzdaluje role živitele rodiny. Snahou o její zachování škodí blízkým i sobě - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Mužům se vzdaluje role živitele rodiny. Snahou o její zachování škodí blízkým i sobě

Pavel Šiška,
Mužům se vzdaluje role živitele rodiny. Snahou o její zachování škodí blízkým i sobě

Muži vnitřně bojují s tím, že se jim ztrácí role živitele rodiny. Tu dnes přebírá stále více žen.

Společnost Deloitte se vydala za neprobádanou stranu barikády a vyzpovídala samotné muže, kterým se role chlebodárce vzdaluje. Ta jim přitom patřila už od pravěku. Nyní se tak brání přesčasy a zběsilým honem za povýšením a dávají tím všanc své duševní zdraví. To se následně negativně přelévá do celé rodiny, ale také do zaměstnání. Nejistotu dnešních mužů odhalily hloubkové rozhovory ve studii nazvané The design of everyday men. Na základě takto získaných dat vzniklo následujících pár rad pro firmy, jak své mužské zaměstnance a kolegy nasměrovat novým a zdravým směrem.

Zkrocení soutěživého muže

Pracovní nasazení mužů i žen se dostává do přímého konfliktu s mimopracovními povinnostmi, zejména těmi domácími. Doba, kdy se hodnota zaměstnance měřila podle toho, kolik času v práci stráví, už z firem pomalu mizí. To však neznamená, že daný přístup mizí i u zaměstnanců. Tím „ohroženějším“ druhem jsou vzhledem ke kontextu muži.

Sklony k soutěživosti a porovnávání výsledků k mužské nátuře geneticky patří. A práce je téměř ideální hřiště pro vybití soutěživých pudů. Řetězovou reakcí se do zběsilého módu dostane klidně celé oddělení. Tradiční model rodiny očekává, že muž má dobře placené místo, což ho může dostávat pod tlak. Sečtěte to s evolučně přirozenou soutěživostí, vzdalující se rolí chlebodárce a máte před…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje