Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 První poslední Petra Weikerta
První poslední Petra Weikerta
Autor: Euro.cz

Když se vláda chlubí asfaltem

 Weikert 26. listopadu, 18:00  -  Petr Weikert
 První poslední Petra Weikerta
První poslední Petra Weikerta
Autor: Euro.cz
26. listopadu, 18:00

V Česku se letos otevře 34,2 kilometru dálnic, z toho do konce roku ještě 25 kilometrů. Příští rok pak řidiči pojedou po 21 nových kilometrech, jak říkají čerstvé údaje ministerstva dopravy. Loni přitom přibyly jen čtyři kilometry dálnic. Česko se v délce otevíraných úseků konečně dostalo na předkrizovou úroveň, což je poměrně dobrá zpráva. Čísla je ale důležité brát v kontextu. Protože nejsou stoprocentním úspěchem současného vedení úřadu.

Zhruba ve stejný čas, kdy se úřad Vladimíra Kremlíka údajem pochlubil, vyšla zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu, která se ranku silnic také týká. Kontroloři spočítali, že silnice první třídy se staví v průměru dvanáct let. Myšleno od plánů po zprůjezdnění. U dálnic je to velmi podobné, úřady pracují s údajem třináct let.

Klíčové není to, kolik se v daný rok nalije do asfaltu, ale jak moc se daří tlačit vše, co je za tím. Tedy přípravu projektů. Dobrý příklad toho je loňský čtyřkilometrový paběrek. Andrej Babiš by jistě měl peníze i chuť otevřít vloni více úseků, ale takhle to prostě z minulosti přišlo. A ano, je fér přiznat, že tenhle neúspěch nešel za jeho vládou.