Menu Zavřít

Jestli chce ČSSD lepší šunku, měla by začít u sebe

23. 3. 2017
Autor: Redakce

Zdá se, že ve všem tom zoufalství, kdy prohrává jedny volby za druhými a program mění obden, ČSSD konečně našla silné a pozitivní volební téma: šunku. Premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka kvůli ní nedávno dokonce vyrazil do Varšavy na šunkový summit chudáků z V4, zatímco volební manažer ČSSD Jan Birke se teď o lepší šunce rozpovídal v rozhovoru pro Seznam. Vsadím se, že se jednou určitě stane velkým virálem.

Muž, jenž svým projevem ze všeho nejvíc vzbuzuje smutek, se svěřuje, jak intenzivně hledá pozitivní volební emoci, co chytne za srdce. A i on ji nachází, kde jinde, než v šunce! „Levicový volič je dožrán,“ říká Birke, když zjistí, že nejenže pracuje za menší peníze než jeho německý soused, ještě ke všemu si pak ale za ně koupí v hypermarketu šunku, v níž trochu chybí maso a přebývá voda a éčka. Navíc občas stojí stejně jako ta německá.

Bídná kvalita jídla v chudším postkomunistickém bloku začala poslední dobou fascinovat nejen premiéry těchto zemí, Sobotku nevyjímaje. I Češi si samozřejmě dávno všimli, že Západoevropané jedí líp a v hypermarketech někdy i laciněji než my, ostatně ti z příhraničí tam proto jezdí nakupovat. Problém je, že německý trh je mnohem větší i bohatší než ten český, navíc Češi si pořád nechtějí odpustit své slevové feťáctví. V tom bohužel stále trumfneme i chudší Poláky nebo Maďary.


Své rozhořčení nad dvojím metrem sdíleli lídři V4 ve Varšavě:

Visegrádská čtyřka si přeje reformu EU. Žádá rovnost všech členů

 Premiéři zemí Visegrádské skupiny


Hypermarkety samozřejmě nejsou svaté, lahůdky v některých z nich vás otráví – a to doslova. Taky ale nejlíp vědí, že Češi často mnohem lépe mluví v průzkumech a médiích, než se pak chovají u regálů.

Ale zpět k ČSSD. Právě ona se u nás velmi ráda vydala pohodlnou cestou daňově zvýhodněných montoven, které její méně kvalifikované voliče uplatily prací. Že to nejčastěji bývá stejně slevová práce bez vyšší přidané hodnoty (která od politiků žádá mnohem víc) jako šizená šunka nebo křehčená kuřata v českých hypermarketech, to si v Lidovém domě nějak všimli až teď před volbami, když už je Česko montoven a skladů plné.

BRAND24

Navíc je to ironie: jako veterán jejích sjezdů i předvolebních mítinků můžu potvrdit, že právě ČSSD voliče odjakživa uplácela diskontními klobásami, párky a pivem, zatímco pro své vlastní delegáty a novináře mívá v kantýnách křehčené maso, UHO a průmyslové knedlíky. Takže jestli teď Birke najednou procitl a chce lepší šunku a pozitivní emoci, co takhle začít u sebe?

Přečtěte si další komentáře Petra Holce:

Gazdík našel ženicha. Vyvedou se lidovci a Starostové vzájemně ze sněmovny?

ODS obula v Praze záložácké kanady. A Klaus mladší na to jde hezky česky

Stařeckou hůl už Zeman má. Teď ještě vyjít s osmi tisíci měsíčně

Dá ČSSD úspěšným aspoň letenky na odlet, když je tak nenávidí?


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).