Žlutý odpor - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Žlutý odpor

, David Kasl,
Žlutý odpor

Železniční doprava

Všechny kraje minulý týden podepsaly desetileté smlouvy s pětiletou opcí na provozování regionální železniční dopravy s Českými drahami. Příští rok zaplatí za dopravu osm miliard korun (letos 8,2 miliardy). Bez výběrového řízení, což se nelíbí soukromým dopravcům v čele s majitelem firmy Student Agency a dceřiného RegioJetu Radimem Jančurou. Ten poslal čtyřem krajům (Plzeňskému, Ústeckému, Olomouckému a Libereckému) závazné nabídky na obsluhování regionálních tratí, mimo jiné s novými vlaky či za nižší jízdné. Kraje by navíc dle Vančury ušetřily během deseti let okolo dvaceti miliard korun. České dráhy v nově uzavřených kontraktech slibují razantní modernizaci vozů, do které chtějí investovat až dvacet miliard korun, včetně úvěrů a dotací EU. Podle šéfa Českých drah Petra Žaludy dlouhodobé smlouvy umožňují „normální investice a normální financování“. Rozhodnutí krajů podepsat smlouvy bez tendrů ale Vančura považuje za protiprávní a hodlá se obrátit na soudy i Evropskou komisi. A na internetu již spustil marketingovou kampaň proti ČSSD (má hejtmany ve všech krajích kromě Prahy). Do konce roku do ní hodlá investovat dva miliony korun a další peníze přidá na jaře v období předvolební kampaně. „Rozdáme letáčky, v nichž naši nabídku propagujeme. U nádraží, u úřadů, všude,“ dodává Jančura, který chtěl i pro poslední lokálku bezbariérové nové vlaky, v nichž by bylo…

Článek vyšel v týdeníku euro a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje