VLAJKOVÁ LOĎ - Euro.cz

Přihlášení

VLAJKOVÁ LOĎ

, Erich Handl,
VLAJKOVÁ LOĎ
Zdroj: Euro.cz

Volvo S 80

Pryč jsou časy, v nichž se každé volvo chlubilo konzervativní karoserií tak hranatou, že se o ni člověk téměř mohl pořezat. Ať už světem vládly jakékoli trendy, vozy z této automobilky prostě image neměnily. Jako první prolomilo tradici luxusní Volvo S 80, jemuž sudičky nadělily mnohem jemnější tvary. Jeho předchůdce připomíná na voze snad jen neodmyslitelná mřížka chladiče přeškrtnutá ocelovou páskou – jejím účelem je držet uprostřed tohoto roštu logo automobilky. Jinak se robustní sedan vyšší střední třídy pyšní poměrně oblými tvary. Elegantní linie Volva S 80 skrývají pod kapotou sílu, za kterou by se nemusel stydět ani Herkules. Ve výběru motorů jsou zážehový pětiválec o objemu 2,4 litru, o půl litru větší šestiválec a přeplňovaný vznětový pětiválec o objemu 2,5 litru. Nejsilnější motor, který měla redakce týdeníku EURO k dispozici, byl benzinový šestiválec 2,8 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 272 koní. Horní hranice rychlosti testovaného stroje se pohybuje kolem 250 kilometrů v hodině. Už při 2100 otáčkách za minutu má motor maximální točivý moment 380 Nm. Vůz byl vybaven automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení, bohužel pouze čtyřstupňovou. K motoru by se ale spíše hodil šestistupňový manuál, a to kvůli lepšímu požitku z jízdy i nižší spotřebě. Ta je totiž obrovská – při testu se držela mezi čtrnácti a patnácti litry na sto kilometrů jízdy – bez ohledu na to, zda se jezdí po městě či mimo něj. Co se týče interiéru, Volvo S 80 nabízí ve standardu výbavu, která odpovídá luxusní limuzíně…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?