U snědené dálnice. Stavělo by se, ale přestává být za co - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

U snědené dálnice. Stavělo by se, ale přestává být za co

,
U snědené dálnice. Stavělo by se, ale přestává být za co

Budou o kompletní dálniční síti snít i naši potomci za padesát let?

Doby, kdy bylo spoustu peněz, ale málo staveb silnic, dálnic či železnic, definitivně skončily. Dnes by se stavělo, ale už přestává být za co. A kvapem se blíží ještě mnohem horší doby. Nedávno vládou schválený rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) dokazuje, jak vláda projedla budoucnost, jakkoli jsou plánované výdaje nejvyšší za posledních deset let. Ekonomika přitom citelně oslabuje svůj růst a vládní pomoc akcelerací veřejných investic by byla zcela namístě. Rozdávání v sociální a mzdové oblasti si nyní vybírá svou daň a vláda bude svou fiskální politikou v přicházejících horších dobách zase šlapat na brzdu místo na plyn.

Ve skutečnosti je totiž těch necelých 87 miliard citelně méně než letošní realita, kdy bylo sice naplánováno 86 miliard, ale skutečnost se bude blížit sto miliardám korun po navyšováních během letošního roku. Navíc výhled, který byl součástí rozpočtu SFDI na letošní rok, předpokládal výdaje v roce 2020 na úrovni o deset miliard vyšší, než nyní vláda schválila. Takže meziročně se plánuje reálně méně. A to přesto, že součet požadavků na financování již probíhajících nebo k zahájení připravených staveb dosahuje 109 miliard korun. V této částce je zahrnuta i dosud poskytovaná pomoc krajům ve výši zhruba dvou miliard…

Článek vyšel v týdeníku euro a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje