Trochu laciná olympiáda značek - Euro.cz

Přihlášení

Trochu laciná olympiáda značek

, Denisa Kollmannová,
Trochu laciná olympiáda značek
Zdroj: Euro.cz

Sportovní svátek posloužil jako vstupní brána na čínský trh

Perex místo podtitulku
Tradiční módní domy vyrazily na olympiádu v Pekingu do tvrdého boje o nový nejlukrativnější trh s luxusním zbožím. Hlavním cílem bylo zasáhnout nové čínské publikum a vybudovat u něj vztah ke značce. O nějaký sport nebo styl samozřejmě nešlo. V Číně byl o olympiádě ke koupi například klasický bicykl od Gucciho za 3420 dolarů, přívěsek ve tvaru boxujícího medvídka od Prady za 200 dolarů nebo speciální červená řada šperků od Van Cleef & Arpels. Módní marketéři dokázali vymyslet neuvěřitelnou šíři produktů, na které šlo logo olympiády alespoň pomyslně nalepit.

Červená a zase červená
Většina z „limitovaných edic“ byla zacílena výhradně na čínské zákazníky. Například kolekce Gucci se prodávala jen v Hongkongu a Číně. „Číslo osm je v Číně považováno za symbol štěstí a prosperity, proto se italský módní dům Gucci rozhodl navrhnout limitovanou edici osmi produktů speciálně pro olympijské hry,“ snaží se oslím můstkem vysvětlit svůj nápad kreativní ředitelka Gucci Frida Giannini. Pro olympijskou sérii firma Gucci navrhla své vůbec první digitální hodinky (na ciferníku s ručičkami zřejmě magická osmička tolik nevynikne), tenisky se zlatým a černým lakem, koženého medvídka pandu a luxusní set pro čínskou deskovou hru mah-jong. Celá série je laděná do červena, což - jak tvrdí Frida Giannini - symbolizuje radost a oslavy, které jsou spojené se sportem, a také je to trendová barva letošního léta. Mnohem spíše však jde o to, že červená společně se zelenou tvoří základní barvy značky Gucci, a…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?