O příjemném posezení to není - Euro.cz

Přihlášení

O příjemném posezení to není

, Karel Zaoral,
O příjemném posezení to není
Zdroj: Euro.cz

Vůz má před sebou těžký úkol: nahradit corollu

Toyota si od modelu Auris hodně slibuje. Měl by nahradit největší hit automobilky, jeden z nejspolehlivějších vozů všech dob, Toyotu Corollu. Auris se směrem k tomuto úkolu vydal dobrou cestou, ovšem několik drobných chyb celkový skvělý dojem kazí. Povede-li se ale facelift, bude z aurisu ten nejvyváženější hatchback na světě.
Sportovní vyžití, obratnost ve městě, slušná spotřeba, kvalita zpracování a pohodlí, to od vozů této třídy jejich majitelé očekávají. Auris z toho nabízí téměř vše, snad s výjimkou závodních ambicí a bohužel i trochy pohodlí. Srovnáme-li vůz od Toyoty s Fordem Focus a VW Golf, objeví se jeho klady i zápory v plné síle. Toyota má velmi zajímavý interiér, ne tak strohý jako golf a možná poněkud zajímavější než focus. Na první pohled vypadají hodnotně i použité materiály, tedy až na nepovedené imitace chromu, například na pojistce ruční brzdy. Ergonomie ovládání palubní elektroniky je také příkladná, rádio i klimatizace jsou velmi dobře dostupné. Za co ale auris propadne, a to bez milosti, je ovládání palubního počítače. Tím, čím se ve Škodě 120 nulovalo denní počítadlo kilometrů, tedy kolíčkem trčícím z rychloměru, se v aurisu přepíná zobrazení údajů z palubního počítače. Je až neuvěřitelné, že něco podobného mohlo někoho v jedenadvacátém století v Toyotě napadnout, že to mohlo projít všemi schvalovacími úrovněmi a nakonec se dostat do sériového vozu. Držet v jedné ruce mobil, ve druhé tužku a zapisovat něco na lepicí papírek na volantu a současně řídit auto koleny není tak…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?